Един автомобил от автомобилното „простолюдие” иска да стане част от „аристокрацията”. R8, първият чистокръвен спортен модел на Audi, е снабден с централно разположен двигател и е базиран на Lamborghini Gallardo. Тест на една от най-атрактивните български премиери на тазгодишното Софийско автомобилно изложение.
R8 успява да ви накара да се чувствате добре дошъл от самото начало – това усещане започва още от отварящите се под голям ъгъл врати. Започвайки да се качва в автомобила, човек остава приятно изненадан от липсата на широки прагове, трудно достъпни „корита” на седалките, нужда от акробатични умения за заемане на позиция зад волана и други подобни приоритети на повечето суперстортисти.
Спортист, но не и екстремист
Пропорциите на автомобила сякаш са заимствани от Льо Ман, но това не пречи на наличието на достатъчно обемист багажник. Двигателят е разположен пред задния мост, и все пак мястото в кокпита е напълно задоволително. Моторът е бързооборотен, но шофирането почти без газ също не се оказва проблем. Колелата са с диаметър 19 цола, но комфортът все пак е изненадващо добър. Лостът на трансмисията влиза в типично по италиански направени „пътечки”, но ергономията си остава забележителна. Странно... Този автомобил сякаш ви приканва повече към магистралата, отколкото към състезателната писта.
Мощ, която винаги е под контрол
При ускорение всеки един от 430-те нютонметра въртящ момент се усеща на практика, а гърленият звук на V8-двигателя трудно може да не покачи адреналина на някого. Още нещо интересно – акустичната обстановка в купето напомня за леко завишена скорост, но един поглед към скоростомера показва сухата реалност: темпото вече е цели 200 километра в час, макар че от това не се усеща и следа. Именно това е истинския специалитет на Audi: R8 е точно толкова бърз, колкото и изглежда, само че остава учудващо дискретен и ненатрапчив при всякакви условия.
R8 показва леко неочакван характер
Инженерите на Audi са удължили алуминиевата рама на Lamborghini Gallardo с почти десет сантиметра. Променена е и настройката на кормилната уредба – специално в среден режим тя работи значително по-спокойно, отколкото при италианския четириколесен екстремист. R8 може да се движи дори с много висока скорост при невероятно спокойни за автомобил с централен двигател маниери, вдъхвайки доверие и достигайки максималната си скорост от 301 км/ч сякаш на шега.
Всъщност последното е нещо ново за Audi – досега марката не е имала сериен модел, който да развива подобно темпо. Дори и при подобна скорост обаче, R8 остава като залепен за асфалта, подпомаган от автоматично повдигащото се крило на задния капак. Този автомобил изненадващо се оказва отлично направен модел от категорията GT, който може да превозва прилично количество багаж под предния си капак и даже има допълнително пространство зад седалките. Заедно с двамата пасажери, общото натоварване не бива на надвишава 228 килограма.
Горещ темперамент или леден перфекционизъм?
Какво показва R8 в изпитанията за поведение на пътя? Накратко – Audi застава приблизително наравно с модели като Porsche Turbo, Ferrari F430 и Lamborghini Gallardo. Дали това обаче ще се окаже достатъчно, за да се пребори с подобни икони на спортното автомобилостроене? На този въпрос е рано да се отговори...
Текст: Маркус Петерс
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Миро
Германците май ни са чували за Nissan Scuiline GTR майката му разплаква на тестовете Top Gear може да гледоте сравнителен тест YOU-TUPE
prav si mitko
Mitak prav si taka e ferrari lamborgini i dr sa mnogo golemi firmi o6e po malko 4e tova e purvata kola na audi koiato moje leko da se konkorira s tiah no se pak ferrari imat po goliam broi fenove i kopova4i a do kolkoto az ,az bih predpo4el bogatti veyron ei tova e ma6inata na vremeto >:-) .nakratko max speed 407 kilometra v 4as are da vidim dali ferrari ili r8 6e go minat :-D :-D :-D >:-)
mitko
dobar avtomobil kato dizain i uskorenie no vse pak shte e malko trudno da se utvardi na pazara tlkova lesno sred takiva uchasnici