Audi работи по нова система за принудително пълнене с турбокомпресор и електрически компресор. Трилитровият дизелов мотор на инголщатци е „площадка за развойната дейност” върху експерименталната концепция.
Стандартният турбокомпресор, който се развърта от потока изгорели газове, остава основният източник на свеж въздух под налягане. В случая обаче той е комбиниран с друг компресор, задвижван от „малък електромотор, който може да задвижи турбината си с изключително висока скорост за съвсем кратко време". Той е независим от изгорелите газове и няма механична връзка с коляновия вал, което позволя много прецизното му калибриране.
„Задвижваният по електрически път компресор е поставен след основния турбокомпресор и междинния охладител на въздуха. В повечето случаи нагнетеният въздух минава покрай него чрез байпасен клапан. Когато обаче клапата в байпаса се затвори, в случаите когато налягането от основния турбокомпресор е ниско, въздухът се насочва към електрическия компресор и се сгъстява там”, гласи официалното съобщение на инголщатци.
Резултатите, които новата система демонстрира, са „впечатляващи”, като основният плюс е наличието на достатъчно въртящ момент дори и при ниски обороти. Със сигурност и разходът би спаднал, при положение че системата позволява прецизна калибрация. На този етап обаче от Audi не публикуват конкретна информация за динамичните характеристики и ефективността на тестовия мотор.
Анонимен
"Достатъчно отдавна, че двигателят вече да е на пазара." Вероятно говориш за двигателя на БМВ. По принцип трябва да минат няколко години на пазара, за да се види колко надежден е даден агрегат и чак тогава се е наложил, но щом така мислиш ....
до 23.09.2012 11:30ч.
Достатъчно отдавна, че двигателят вече да е на пазара. За разлика от този на Ауди.
Анонимен
Отдавна, отдавна колко да е отдавна!? Няколко месеца:)
Yon
Време беше - BMW отдавна работят по същата тема.