Audi представи новото TT на автомобилното изложение в Женева.
Връхна точка на Audi TT е виртуалния кокпит, който обединява цялата информация в един напълно цифровизиран инструментален блок – централният монитор MMI ще отпадне в бъдеще.
Новото Audi TT с два режима на кокпита
Дигиталното табло на Audi TT е с размер 12,3 инча. Водачът на новото поколение спортни автомобили има избор при експониране на измервателните уреди, според предпочитанията си може да избира между две възможности. По данни на Audi, в класическия вид на преден план са изнесени скоростомер и оборотомер като кръгли инструменти. В режим на "инфотейнмънт" инструментите са по-малки, а площта на навигационна карта е доста по-голяма.
Почти всички функции на информационно-развлекателна система могат да се управляват от мултифункционалния волан с хромирани елементи. Като втора възможност за управление е терминалът MMI, разположен на централната конзола. Тук водачът може да се разхожда из "MMI-тъчскрийна", като избира менюта и карти, включително се предлага и функция за мащабиране. В бъдеще централният контролер ще бъде заобиколен само от два, вместо от четири бутона.
Вентилационни отвори като контролна единица
Другата новост, която Audi е модернизирал в новото ТТ, са трите кръгли вентилационни отвори. Те сега служат като управляващ блок на системата за контрол на климата и подават информация на малките дисплеи в средата. Централно под въздушните отвори са позиционирани други бутони като например този за аварийните светлини.
Но спортният автомобил не е истински спортен автомобил, ако няма съответните спортни седалки. Тук пътниците на новото Audi TT ще се разполагат удобно в дълбоките кожени кресла с подглавници. Облегалките на спортните седалки S могат да се регулират пневматично.
Audi TT е повече еволюция, отколкото революция
Audi е доразвил съвсем малко дизайна на TT. Както показват първите скици, ТТ ясно е ориентиран към Audi Allroad Shooting Brake, който компанията показа на автомобилното изложение в Детройт в началото на 2014 година. 2+2 местният автомобил е с типичната Singleframe решетка, която е обрамчена от по-тесни фарове, които могат да бъдат Matrix или напълно LED. Четирите кръга на Audi в бъдеще ще бъдат върху предния капак. И отзад новото поколение на Audi TT ще се идентифицира с тесни светлини. Допълнителния натиск на задната ос се осъществява от изваждащия се спойлер, скрит в задната част.
Междуосието става по-дълго, надвесите са по-къси. Вълшебната дума е "модулна напречна конструкция". Това позволява на спортистът от новото поколение да запази почти същите размери (4,20 м дължина) и въпреки това да може да предложи повече пространство в интериора. Обема на багажника трябва да е повече от 300 литра, със сгънати задни седалки достига дори и 750 литра.
Новото Audi TT с по-малък разход и по-леко
И в новото поколение на спортните модели Audi държи на абревиатурите TTS и TT RS. Технически спортните модели са запазили старт-стоп системата и регенериране на спирачната енергия, използвано е Quattro-задвижване на всички колела. Като цяло, двигателите са станали по-икономични и стойностите на CO2 по-ниски. Базисният двигател 1.8 TFSI генерира 180, вместо 160 к.с., петцилиндров топмотор с 380 к.с. ще допълни гамата двигатели. Нов е също така TDI със 184 к.с. Благодарение на използвания алуминий, теглото е редуцирано.