Двуместният автомобил ще се продава за 37 900 евро
Audi щурмува автомобилното изложение в Париж с новия си TT Roadster. Откритият двуместен автомобил ще се продава за 37 900 евро. Топ моделът е мощният 310 к.с. Audi TTS Roadster.
На автомобилното изложение в Женева през март Audi представи третото поколение на ТТ. В Париж следва вариантът Roadster, който, както знаем, не би могло да бъде другояче, освен визуално и технически да наподобява закрития си побратим.
Четирицилиндровите компресорни двигатели намират приложение както при купето, така и в Audi TT Roadster, които напълно отговарят на екологичния стандарт Eвро 6. Бензиновият вариант на открития спортен автомобил е 2,0 TFSI, чиято мощност в Audi TT Roadster възлиза на 230 к.с. и въртящ момент от 370 Нм.
За 4,9 секунди Audi TTS Roadster катапултира до 100 км/ч
Производителят на високия клас автомобили залага в TTS Roadster на двигателя TFSI с оптимизирана мощност. В топ модела водачът ще може да разчита на 310 к.с. и 380 Нм. С тази мощност той ще спринтира до 100 км/ч за по-малко от пет секунди. Ускорението завършва на ограничената максимална скорост от 250 км/час.
2,0 TFSI е куплиран стандартно с шестстепенна механична скоростна кутия. За тези, които предпочитат автоматичните трансмисии, има опция от шестстепенна автоматична. Старт-стоп системата присъства вече серийно във всички версии.
С дължина от 4177 мм и широчина 1832 мм Audi TT Roadster е малко по-тесен и по-къс в сравнение с размерите на своя предшественик. За разлика от външните размери колесната база е 2505 мм или с 3,7 см по-дълга, което от една страна води до повече вътрешно пространство, а от друга по-ниско окачване. На височина спортният автомобил е 1355 м, което видимо е повече от високото (1353 м) купе.
Само за 10 секунди открит или закрит
Мускулести рамене, широки арки на калниците, четири кръга на капака на двигателя и изчистена линия на изпълнението характеризират визията на Audi TT Roadster, който може да бъде лакиран в единадесет различни екстериорни цвята. Мекият покрив – изцяло от алуминий, магнезий, стомана и пластмаса, визуално изглежда отделен от тялото. Той може да бъде поръчан в различни цветови нюанси (включително черно и титаниево сиво) и тежи само 39 кг, което значи, че е по-лек с 3 кг от предшественика си. Като цяло, нетното тегло на Audi TT Roadster (без водач) е 1320 кг, което е с 15 кг повече в сравнение с купето.
Двата електрически мотора трансформират Audi TT Roadster в открит или закрит спортен автомобил точно за десет секунди. Тази трансформация е възможна при скорост от 50 км/час. С натискането на един бутон мекият покрив се сгъва в Z-образна форма и се скрива в алуминиева кутия, която не намалява 280-литровия обем на багажника. Стоманеният ролбар ясно се откроява без покрив.
Виртуален кокпит в новия Audi TT Roadster
Спортният режим на управление в Audi TT Roadster се гарантира от електрически изтеглящия се спойлер от капака на багажника. Както и при купе варианта, накрайниците на ауспуха са в рамката на дифузора. За спортно усещане откритият двуместен може да се зарежда, без да се развива капачката. Audi TT Roadster с 2,0 TFSI и 2,0 TDI е обут със 17-цолови алуминиеви джанти, а TTS Roadster с 18-цолови.
В хода на смяна на поколенията Audi оборудва Roadster, както и купето, с дигитален инструментариум - наречен виртуален кокпит. Посредством MMI (Multi Media Interface) работата на инфотейнмънт системата е облекчена с гласово управление.
Кръгли вентилационни отвори с вградени контролни функции и климатикът осигуряват същия уют както в купето. Пътниците седят в спортни седалки с интегрирани подглавници. S спортните седалки на Audi TTS Roadster стандартно са оборудвани с още по-мощни, пневматично регулируеми страници.
Audi TT Roadster стъпва на пазара в началото на октомври, заедно със старта на изложението в Париж, TTS ще се появи през 2015 г. Audi TT 2,0 TFSI стартира с цена от 37 900 евро.