Синтетичното гориво е чист изооктан без примеси на сяра и бензол
Центърът за разработки на Audi синтезира бензин с октаново число 100 без използването на нефт. Полученият материал по редица характеристики превъзхожда стандартно гориво, произведено в рафинерията. E-benzin е подходящ за използване в двигатели с вътрешно горене и подобрява работата на мотора.
Синтетичното гориво на Audi е чист изооктан без примеси на сяра и бензол. В първия етап на производството на e-benzin партньор на Audi е Global Bioenergies SA, която произвежда газ от растителен материал. След това газът се превръща в течност - изооктан. Global Bioenergies вече е започнала лаборатирни изпитания на двигатели, работещи на e-benzin.
Audi не за първи път експериментира с нови видове горива. Например, хечбекът A3 Sportback g-tron работи със синтезиран метан. Горивото, известно като e-gas, се произвежда в завод в германския град Вертле. Както и в случая с водорода за горивните клетки, се прилага електролиза, а електрическата енергия се генерира от вятърни мелници и слънчеви панели. Полученият водород влиза в реакция с въглероден диоксид (СО2) и се превръща в синтезиран метан - e-gas.
Процесът е сложен, но емисиите на CO2 от изгарянето на горивото e-gas в двигателя са минимални. В допълнение, компанията вече стартира пилотен завод за производство на дизелово гориво чрез електролиза.
Друг проект на Audi е горивото e-diesel. То се получава от отпадъчни води, с помощта на специални цианобактерии, които под въздействието на слънчевата светлина произвеждат етанол или дизелово гориво. При това готовият продукт е подходящ за пълнене в резервоар.