Пътуването на дълги разстояния в близо петметровия лайнер на BMW се доближава до удобството на въздушния транспорт
Акселерацията в автомобилната област е траен процес и това личи ярко в осанката на екземпляри като баварската „петица” Touring. Представителят на горния сегмент на средния клас има точно толкова общо с класическите представи за среден клас, колкото съвременните смартфони с бакелитовите си предшественици с шайба. В комбито на петата серия цари атмосфера, която може спокойно да се нарече луксозна дори при наличието и на по-извисени в това отношение представители на гамата на BMW. Просторният петместен интериор е обзаведен с качествени материи и подчертано внимание към детайла, ергономията на iDrive e на познатото безупречно ниво, а багажното пространство с функционална система за сгъване на задните седалки и минимален обем от 560 литра поощрява по-скоро активния стил на живот, отколкото редовния превоз на едрогабаритни товари. Накратко – класата си личи отдалеч и надписът 520d върху задния капак на базовата версия не променя нищо в тази насока – с изключение на разхода, разбира се…
Икономичен четирицилиндров дизел
Модерният турбоагрегат на 520d се отличава с много добро развитие на въртящия момент и в сътрудничество с осемстепенния автоматик гарантира повече от динамика още от границата на 1500 об/мин. Машината работи спокойно, балансирано и без осезаем шум дори във високите оборотни режими, а придържането към европейските ограничения по отношение на скоростта и разумното отношение към педала на газта на дълъг път се възнаграждават с реален среден разход от около 7,0 л/100 км – отлична стойност за автомобил с тегло 1800 килограма в базовото си изпълнение. Към това трябва да се добави и теглото на внушителното допълнително оборудване, придружаващо и включено в линията Luxury Line. Ценовите равнища също са доста внушителни, но резултатът от работата на споменатата вече осемстепенна автоматична трансмисия, пневматичното окачване на задния мост и адаптивните амортисьори приближават плътно комбито на „петицата” до нивата на комфорт, познати от седмата серия.
Превъзходен комфорт на возене
Характерната за продуктите на BMW прецизност в работата на кормилната уредба и динамиката в поведението в завой продължава да е налице, създавайки впечатлението за управление на значително по-малък като габарити и тегло автомобил, но истински изненадваща в случая е невъзмутимостта, с която 520d xDrive Touring поглъща всяка неравност по настилката. В това отношение асоциацията за полет в бизнес класа е най-близо до реалността – дори на мястото на пилота, който неусетно и без излишен стрес оставя зад гърба си четирицифрени показания на километража в рамките на броени часове.
Накратко
BMW 520d xDrive Touring Luxury Line
Четирицилиндров редови дизелов турбодвигател
Работен обем 1 995 см3
Макс. мощност 184 к.с. при 4 000 об/мин, макс. въртящ момент 380 Нм при 1 750 об/мин
Осемстепенна автоматична трансмисия, двойно предаване
Ускорение 0–100 км/ч - 8,4 сек
Среден разход на гориво - 5,6 л/100 км
Базова цена BMW 520d xDrive Touring - 99 450 лева с ДДС
Цена Luxury Line и доп. оборудване - 32 722 лева с ДДС
Цена на тестовия автомобил - 132 172 лева с ДДС
Оценка
Каросерия
+ обширно вътрешно пространство
+ много добра видимост от мястото на водача
+ гъвкаво багажно пространство
+ стабилна каросерия
+ отлично качество на изпълнението
- минималният багажен обем е около средната за класа стойност
Задвижване
+ икономичен двигател с добри работни маниери
+ много стабилно поведение на пътя
+ отличен комфорт на возене
Разходи
+ вероятно ниски темпове на овехтяване
- висока базова цена
- относително скъпо допълнителното оборудване
Заключение
Луксозен комби модел с достойно за марката поведение на пътя и изключително висок комфорт на возене. Багажното пространство не поставя рекорди по обем, но е гъвкаво и способно да се справи с разнообразни задачи. Четирицилиндровият базов дизелов двигател демонстрира хармония в работните характеристики, много добра динамика и първокласни показатели по отношение на разхода на гориво.
Текст: Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов