BMW публикува официалните тенически характеристики и фотографии на новата шеста серия купе преди официалния й дебют на автосалона в Шанхай.
Третата генерация на модела „няма аналог в премиум сегмента, тъй като комбинира динамиката на 2+2 спортните автомобили с характерния за туристическите комфорт“, гласи официалният пресрилийз на BMW. И ако подобни изказвания са стандартни за всяко едно подобно съобщение, то това, че междуосието на шестата серия е увеличено с цели 75 мм е наистина впечатляващ факт. Със също толкова е нараснала и дължината му, а широчината - с 39 мм и въпреки това общото тегло е намалено с 5%, тъй като вратите, капакът на двигателя и някои от елементите по окачването са изработени от алуминий, докато капакът на багажника е от стъклопласт.
Първоначално шестата серия купе ще се предлага само с два двигателя – 4,4-литровият V8 (407 к.с. и 600 Нм) за BMW 650i Coupe и трилитровият редови шестцилиндров мотор за BMW 640i Coupe (320 к.с. и 450 Нм). И двата са оборудвани стандартно с осемстепенната Sports автоматична трансмисия, която позволява на BMW 650i Coupe да покрие класическия спринт от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди и да достигне максимална скорост от 250 км/ч. При BMW 640i Coupe съответните стойности са 5,4 секунди и отново 250 км/ч. За по-малкия модел е стандартен и BMW EfficientDynamics пакетът, който включва старт/стоп, автоматични жалузи на радиаторната решетка и ECO PRO режимът, който при спокойно шофиране автоматично задава на силовия тракт настройки за максимално ефективна работа. Именно благодарение на тези мерки средният разход при BMW 640i Coupe е сведен до 7,7 литра.
Мащабни промени има и по шасито. Това е първият автомобил в сегмента с електрическо сервоуправление и Integral Active Steering системата с четири завиващи колела, като втората се предлага като опция. Dynamic Damper Control и Adaptive Drive помощниците също не попадат в серийното оборудване за разлика от Drive Dynamic Control модулът, който позволява на водача сам да задава характеристиките на своя автомобил.
За първи път в сегмента се появяват и адаптивните LED къси и дълги светлини. Сред останалите технологични екстри впечатление правят последната генерация на хедъп дисплея на BMW, BMW iDrive системата със 7-инчов дисплей, камерата за обратно виждане, асистентът за паркиране, BMW Night Vision и озвучаването на Bang & Olufsen.
На този етап баварците не публикуват информация за цената. Продажбите на новия модел трябва да стартират тази есен.