Още по-голяма роля, отколкото преди, ще играят хибридите и чистите електрически модели
Въвеждането на модулни двигатели на BMW през последните няколко години с широко унифициране на части е само началото на една голяма програма за оптимизиране на моделната гама и нейните компоненти. Председателят на BMW Харалд Крюгер на годишната конференция в Мюнхен говори за стъпките, които ще бъдат предприети като част от стратегията Number One>Next. По-специално, от 2021 г. до 50% от съществуващите понастоящем версии на задвижващи системи ще отпаднат, за да се премине към по-сложна и гъвкава архитектура на автомобилите. Още по-голяма роля, отколкото преди, ще играят хибридите и чистите електрически модели, върху които шефът на концерна отдели по-подробно внимание.
Баварците натрупаха доста голям електромобилен опит с хибриди със зареждане от битовата електрически мрежа, за да разширят този принцип до почти цялата гама от модели, както и да разпространят чисти електрическите автомобили.
Главният изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер представя концепта Vision iNext (на водещата снимка), който предвещава сериен модел от 2021 г.
Баварците възнамеряват да станат един от лидерите в продажбите на електрифицирани модели. За да направят това, те пускат на пазара нови хибриди, зареждащи се от мрежата с антономен пробег само на ток по-голям от този на неговите предшественици. Последните примери са X5 xDrive45e iPerformance (80 км) и 330 (60 км). До края на 2020 г. портфолиото ще се състои от повече от десет нови или актуализирани модела с електрическо задвижване.
Серийната версия на iX3 преминава последни тестове. Известно е, че концептът iX3 има батерия с капацитет 70 кВч и с автономен пробег 400 км, а електрическият двигател развива повече от 270 к.с. Между другото, с iX3ще започне въвеждането на петото поколение на електрическото задвижване с компактно интегрирания модул "електромотор-трансмисия- задвижващи електроника", при това двигателят ще бъде без редки природни елементи.
До края на 2019 г. ще видим сериен Mini Electric. През 2020 г. на конвейера ще стъпи електрически компактен кросоувър BMW iX3. До 2021 г. концернът има пет напълно електрически модела. INext и i4 ще се присъединят към горепосоченото електрическо i3. Шефът на BMW също така потвърди планираната преди това цел - до 2025 г. да има в портфолиото поне 25 електрифицирани модела, включително най-малко 12 електрически автомобила. Автономното управление (в I-NEXT ще бъде от трето ниво на автопилота с възможност за обновяване до четвърто ниво) са важни области в развитието, както и бъдещите мобилни услуги, които BMW ще развива заедно с Daimler.