Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW M Drive Tour 2022: Сбъдване на детски Mечти!

03.08.2022 09:00

От BMW ни предоставиха най-новите "М" модели, а на нас остана да се забавляваме!

BMW M Drive Tour цели да покаже пистовите умения на "М" дивизията на баварците, а освен това и да се изпробват възможностите на машините по пътната мрежа. За нас, това е перфектна възможност да се запознаем с богатата палитра от моделите на марката и в последствие да ви разкажем всичко подробно. Затегнете колани и скочете с нас на борда на "най-мощната буква на света".

Пистово усещане

В момента на пристигане на писта "Дракон" до с. Калояново, бяхме любезно посрещнати от редица модели М3 и М4 Competition, които само чакаха да се качим зад волана и да започнем да раздаваме газ по пистата. Започнахме с няколко опознавателни обиколки, за да се запознаем по-добре с автомобила. Дори при лежерното първоначално темпо, усещането за върхово спортно изживяване беше налице. С натискането на бутона "M Mode" до скоростния лост, автомобилът започва навлизането в състезателен режим - централният екран се изключва, дигиталното табло поставя акцент върху оборотите - останалите показатели стават второстепенни. След момент натискате бутона "М2" на волана, който в нашия случай бе програмиран да поставя автомобила в оптимално пригодени за писта настройки на двигател и окачване, и вече сте готови за истинското шоу. Темпото на групата от баварски остриета постепенно се повишава, а машината започва да ви приканва да давате все повече газ. Скоростта ви опиянява и в края на дългата права отдавна сте подминали границата от 200 км/ч. Време е за спиране, с което спирачките се справят брилянтно. Дори и тестовите автомобили да не бяха оборудвани с опционалната карбоново-керамична система, забележки при спирането липсваха. При последващото ускорение, впечатление правеше усещането от перцата за превключване на скоростите зад волана. Освен че пръстите ви докосват евтина пластмаса при превключване, липсва онази бруталност от "ритането" на кутията на предходното поколение М3 и М4. Но за сметка на това смяната на скоростите става моментално и сте готови да се впуснете в следващия завой. Сцеплението сякаш е безкрайно и автомобилът се усеща потентен и балансиран при всякакви ситуации. Сцеплението и поведението в завоите на актуалните М3 и М4 са основна тема на дискусии. При това положителни. Купе моделът М4 от предходната генерация беше значително по-стегнат за каране спрямо седанът М3, докато разликата между двете версии в момента е сведена до минимум. Ако не бяхме видели, че сменяме автомобилите, едва ли щяхме бързо да направим разликата между двете форми на каросерията. Звукът, който долавяте, обаче, не е от най-атрактивните. Самият автомобил звучи страхотно на място, но при ускорение се намесва и изкуствен звук от говорителите, който дразни и си противоречи с красивата нотка на редовия шестак. Освен това леко недоразумение, усещането на писта е великолепно и уверено, без да има каквото и да е недоволство от колата. Там тя се намира в свои води и кара дори неопитни водачи да се чувстват способни във възможностите си.

През централния балкан с V8 акомпанимент

След пистовото изживяване, нашите приятели от BMW България бяха подготвили маршрут за каране по междуградски пътища. Минавахме през китни старопланински селца и градове, а машините, които избрахме за целта бяха X5 M и X6 M. Чистата V8 мощ доставяше удоволствие по правите, а балансираното окачване помагаше за безпроблемното вземане на всеки завой с удоволствие и лекота. За удоволствието отговаряха и масажиращите вентилирани седалки, които релаксираха телата ни в горещото време. За кратко надникнахме и в света на М4 кабрио, което въпреки жаркото юлско слънце, доставяше огромно удоволствие под открито небе. Идеята на цялото шофиране бе да усетим какво е да шофираш “М” модел по нормалните улици и насладата не е по-малка от тази на пистата. Автомобилите вдъхват увереност при движение: твърди са без да са некомфортни, бързи са без да наказват. Екстрите за комфорт и множеството пътни асистенти спомагат приятното придвижване, а музикалната уредба Bowers & Wilkins се грижи за доброто настроение на борда. Но на кого му е притрябвала музика, щом може да се радвате на 4,4-литровата V8 симфония под капака, която предизвиква наслада у малки и големи и се грижи усмивката никога да не слиза от лицето ви.

Текст: Виктор Брайков
Снимки: Виктор Брайков

Коментари
comments powered by Disqus