Със своя модел M5, BMW безспорно имат в гамата си една наистина забележителна спортна лимузина в производтвената си гама. Сега разполагащият с 507 к. с. двигател ще намери своето място и под предния капак на версията Touring и така допълнително ще разшири кръга от купувачите на модела.
Още при по-предишното поколение на петата серия, BMW пусна на пазара M-модели, базирани на петата серия и както по всичко личи, идеята е била най-меко казано добра... От началото на лятото М5 вече ще може да бъде поръчан и под формата на спортно комби.
За задвижването на модификацията Touring се грижи познатият от лимузината десетцилиндров атмосферен двигател с работен обем пет литра, мощност 507 к. с. и максимален въртящ момент 520 нютонметра. За разлика от лимузината обаче, Touring предлага гъвкаво багажно пространство с обем между 500 и 1650 литра, а допустимият прикачен товар е 1800 килограма. Няма нужда да коментираме специфичната мощност на автомобила от 3,7 килограма на конска сила...
Вълк в овча кожа
Така комбито се ускорява от място до 100 километра в час за 4,8 секунди, а максималната скорост по традиция е ограничена по електронен път до 250 км/ч. Разходът на гориво се очаква да бъде средно около 15 литра на 100 километра, но това надали е най-важното при подобен автомобил...
Към традиционният дизайн на „обикновената” BMW пета серия в изпълнение Touring са добавени някои дискретни промени: предната броня, праговете, миниатюрните отвори в предните калници, заднат престилка и ауспуховата система с четири накрайника имат за цел да намекнат, каква всъщност е истинската природа на сравнително послушното на пръв поглед комби. 19-цоловите колела са обути с гуми с мерки 255/40 отпред и 275/35 отзад.
Под опаковката са направени сериозен брой доработки, с цел базовият модел да може да понесе чудовищната мощ и следствията от нея. Специално за целта са пренастроени както окачмването и кормилната уредба, така и системата за стабилност на пътя DSC. Доста работа е свършена и поподобряването на устойчивостта на каросерията на усукване, като в тази връзка са направени специални напречни усилвания на дъното между страничните прагове и в областта на багажника. Електронно управляваното окачване и блокиращият се диференциал отзад се грижат за оптимално поведение на пътя и задоволително сцепление..
Интериорът на Touring се отличава с щедри кожени тапицерии, новата система i-Drive с осем допълнителни помощни бутона, М-волан с планки за смяна на предавките, М-циферблати на приборните уреди, специални апликации и други специфични детайли. Двете външни места на задната седалка могат да бъдат поръчани и с отопление, а подготовките за поставяне на детско столче Isofix са серийни.
M5 Touring е с около 2500 евро по-скъп от лимузината на М5, а продажбите започват в края на май.