Производителят заяви, че ще започне отзоваване на 106 000 дизелови автомобила
Южнокорейското подразделение на BMW се извинява за 27-те запалили се двигатели между януари и юли, които предизвикаха правителствено разследване и сериозен обрат от страна на потребителите.
Автомобилният производител заяви, че ще започне отзоваване на 106 000 дизелови автомобила, включително 520d, считано от 20 август, като се позова на дефекти в системата за рециркулация на отработените газове като основна причина за запалванията.
"За последната поредица от пожарни инциденти, които се случиха в страната, искрено се извиняваме. Това предизвика безпокойство сред хората и правителствените органи", заяви шефът на южно корейското подразделение на BMW Ким Хио-юон на пресконференция в понеделник.
BMW, един от най-известните чуждестранни производители на автомобили в Южна Корея, заяви, че е знаел за инцидентите още през 2016 г., но определи проблема като сериозен през юни тази година.
Автомобилната компания обяви "техническа кампания" в Европа, последвана от отзоваване в Южна Корея, като посочва инциденти в системата в двата региона.
Транспортното министерство на Южна Корея заяви, че призова ръководството на BMW да сътрудничи в актуалното разследване Правителството започна разследването на засегнатите модели на 16 юли.
Миналата седмица министърът на транспорта Ким Хюн-мей каза, че страната ще разследва проблема по "задълбочен и прозрачен начин" и ще предприеме правни действия, ако е необходимо.
13 южнокорейски собственици на автомобили BMW подадоха съдебен иск срещу автомобилния производител в петък, като поискаха компенсации в размер на 5,4 млн. долара, като заявиха, че не могат да карат колите си от опасения, че дефектната част може да се запали, съобщи агенция Yonhap.
Баварската компания BMW, която е след Mercedes по продажби на вносни автомобили в Южна Корея, реализира повече от два пъти продадени автомобили до 59 624 единици през миналата година.
В резултат от споразуменията за свободна търговия между Южна Корея и Европа и САЩ, делът на чуждестранните автомобилни производители на вътрешния пазар се е повишил до 15% през миналата година от под 1% през 2001 г.
Южна Корея е сравнително малък пазар, нарежда се на 11-о място в продажбите на автомобили в световен мащаб, но е основен печеливш пазар за премиум автомобили, където в момента доминират Hyundai и Kia.