BMW публикува техническите характеристики на новия двулитров мотор с принудително пълнене, който за първи път ще се появи под капака на X1 xDrive28i.
Четирицилиндровата единица е базирана на познатия трилитров шестцилиндров двигател на баварците, като подобно на него е получил новата TwinPower Turbo технология с един-единствен турбокомпресор, чийто сгъстен въздух обаче се подава на два импулса към смукателните колектори.
Сред останалите конструктивни решения в силовия тракт впечатление правят алуминиевият блок, соленоидните инжектори, двойният VANOS и VALVETRONIC системата за променливо газоразпределение, стандартният старт/стоп, комбиниран със система за рекупериране на спирачната енергия, както и опционалният осемстепенен автоматик. Стандартна при X1 xDrive28i е шестстепенната механична трансмисия.
Резултатът от усилията, които инженерите на BMW са вложили при разработването на новия двигател, се изразява в максимална мощност от 245 к.с. и въртящ момент от 350 Нм. Това е напълно достатъчно за оборудвания със системата за двойно предаване xDrive модел да реализира спринта от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди (6,5 при версията с автоматична скоростна кутия) преди да достигне максимална скорост от 240 км/ч. При това разходът остава в границите на 7,9 литра при 183 г/км CO2.
Успоредно с новия двигател, който би трябвало по-късно да се появи под капака на Z4 и петата серия, от BMW представиха и M Sport пакета за X1. Той включва допълнителен аеродинамичен бодикит, нови по-твърди настройки на окачването, 17-цолови колела (18-цоловите са опция) и серия от модификации в интериора.
M Sport пакетът ще бъде наличен за всички версии на X1 и ще атакува пазара през пролетта на тази година.