Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW X7: Теория на относителността

06.08.2019 17:02

Най-големият SUV на BMW демонстрира възможностите на платформата CLAR

Докато BMW представя визията си за бъдещето и старта на масивната електрификация на моделите с помощта на интелигентната платформа CLAR, със своите 5,15 метра, X7 разтяга до краен предел модулните и възможности. На пътя с един огромен модел с класическо задвижване с двигатели с вътрешно горене.

Ако смятате че предната решетка на BMW X7 е гигантска добре е да погледнете разпрострялата се между вертикалните светлини арматура на Cadillac Escalade. Или пък тази проснала се върху гигантската муцуна на Toyota Sequoia. Вероятно ще се запитате защо правим подобно сравнение? Може би заради  приблизително същата дължина от почти 5,2 метра и общо взето подобните гигантски размери. Може би защото и трите модела се произвеждат в Щатите, а може би и заради вероятно близката клиентска група навсякъде по света.

Близка, но не и същата, защото ако пък се повозите известно време в американския или японския модел няма да ви остава нищо друго освен да свалите шапка на баварските инженери, които очевидно притежават магическите способности да скъсяват времето и пространството.

Роден в Германия, произвеждан в САЩ

На фона на архаичните си конкуренти, задвижвани от атмосферни бензинови агрегати, X7 е като пришълец от друга планета. Независимо кой точно двигател е разположен под безкрайно дългото торпедо и особено ако в арсенала му се включва целия спектър от стандартно и допълнително оборудване на ходовата част под формата на пневматично окачване с адаптивни амортисьори, система за компенсиране на накланянето или завиване на колелата на задния мост. 

И въпреки това решението да се постави подобно нещо в предната част на германския SUV (или SAV, както от BMW обичат да наричат своите модели от този вид) прилича на социален експеримент. Този визуален ефект идва с ясната цел да отличи BMW X7 от X5 в линиите на който подчертано има повече динамика. Хубаво е да отбележим че много скоро след спиране на автомобила активните аеродинамични жалузи скриват гледката на радиатора и се превръщат в активен стилистичен елемент, когато автомобилът е в статично положение.

Визуалното могъщество на X7 се подчертава и от по-спокойната му и достолепна осанка в сравнение с динамично оформения събрат Х5, с който споделя общата си платформа CLAR. Последната междувпрочем е една доста гъвкава архитектура, върху която са базирани всички модели – от Тройката до Седмицата. За разлика от последната обаче „мултиматериалната конструкция“ (която ще е основа и за по-голямата част от бъдещите електрически модели) не може да се ползва от подобни технологии като Carbon Core въпреки че въглеродните  влакна се тъкат именно в Щатите. Компонентите от усилени с карбонови влакна полимери се произвеждат в Германия и се насочват директно към модели като i3 и Серия 7. В Спартанбург това няма как да става защото е необходимо използването на неоправдано скъпо оборудване.

От всичко по много

За сметка на това няма ограничения по отношение на оборудването на X7. Дори и „базовият“ вариант xDrive 40i с шестцилиндров бензинов мотор разполага стандартно с пневматично окачване, панорамен покрив, автоматично притварящи се врати и новата мултимедийна система BMW iDrive 7.0. Всяка възможна точка в интериора е покрита с висококачествена и детайлно съшита кожа или материали с изключително качество. Фугите от своя страна са с минимален размер, а всички елементи са прецизно сглобени. Клише, но факт. 

Ако сега се върнем на гореспоменатите разлики с гореспоменатите модели в голяма степен ще открием и причините за това в сложно композираното окачване с въздушни елементи, което функционира в удивителна хармония с адаптивните амортисьори и директното кормилно управление. С подобна маса и технологични предпоставки комфортът би могъл да бъде гарантиран и с възможността да преминава през неравности комфортно всичко да приключи. BMW обаче не са направили компромис и при този огромен автомобил. Месеци наред моделът е бил тестван на Нюрбургринг за да постигне възможно най-доброто в динамичен аспект.

За целта ръкави запретва цяла армада от системи, освен вече изброените, като система за компенсиране на накланянето с активни стабилизиращи щанги, завиване на задните колела, адаптивното двойно предаване и активен заден диференциал. Няма как да е другояче при подобна височина и просвет които освен всичко друго могат да осигурят и приемливи офроуд възможности. В резултата от това се формира доста сериозно отстояние в характеристиките на ходовата част и задвижването в различните режими на настройка на ходовата част като Comfort и Sport. При последния окачването „смъква“ каросерията с 20 мм и втвърдява елементите на окачването, а системите за стабилизирането и стават по-директни. По-директни стават и шумовете идващи от пътя, както и влиянието на неравностите – въпреки хидравличните втулки на окачването, които имат съществен принос за комфорта при спокойно шофиране. Поздравления за инженерите на BMW – по пътища с малки радиуси на завой, той създава субективно усещане за много по-къс, по-нисък и по-лек от 2,3-те тона с които се измерва теглото му.

Въпреки това X7 си остава голям автомобил и разликата от 229 мм спрямо X5 е видна. Седалките на третия ред са пълно размерни. Пътниците на втория могат да се разположат в две луксозни кресла и дори в конфигурация с използване на всички седалки остава багажен обем от 326 л. Когато пък всички седалки се сгънат той нараства до внушите 2120 л. И още нещо много важно – със LED светлините си съчетани с базирани на лазерна технология дълги светлини, нощта наистина се превръща в ден. Клише, но факт.   

Както споменахме дори трилитровият мотор в xDrive 40i с неговите 340 к.с. и 450 Нм налични още при 1500 об./мин се справя с въпросното тегло успешно – междувпрочем характеристики типични за машина на BMW. Разбира се повече хора отвъд Океана, или в Китай вероятно ще изберат осемцилиндровия агрегат с неговите 462 к.с. и 650 Нм. Само че последният няма да се предлага в Европа. За сметка на това тук на разположение ще бъдат прекрасните дизели с трилитров работен обем и мощност от 265 к.с. (620 Нм при 2000 об./мин) и чудовищния M50d с четири турбокомпресора, 400 к.с. и 760 Нм въртящ момент. От август поточните линии в завода в Спартанбург ще започне да напуска и версията M50i, която ще увенчае гамата със своите 530 к.с. и ще предлага като стандартно оборудване почти всичко което при другите е опция, включително спортния диференциал.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Създаването на модел като X7 бе напълно очаквана стъпка от страна на BMW, предвид  актуалната пазарна конюнктура. Луксът също не е изненада. Това което впечатлява наистина е начинът по който този огромен автомобил се движи сякаш смалявайки размерите си.   

Текст: Георги Колев

Коментари
comments powered by Disqus