Затягането на емисиите и нарастващите разходи за развитие водят до оттегляне от А-сегмента
Citroën и Peugeot ще прекратят производството на C1 и 108 и ще се оттеглят от традиционния градски пазар на автомобили, се казва в доклад.
Информационна агенция Reuters, позовавайки се на три източника, близки до марките, твърди, че решението за напускане на пазара на бензинови автомобили от сегмент А е взето преди сливането на PSA Group с Fiat Chrysler Automobiles. Не е посочен срок за спирането им
Скъпото разработване на двигатели и системи за филтриране на отработили газове, за да отговарят на все по-строгите закони за емисиите, правят предложенията за стойност все по-трудни за оправдание. Производители като Ford и Vauxhall премахнаха градските си автомобили от пазара, докато бъдещето на триото Seat Mii, Skoda Citigo и Volkswagen Up изглежда мрачно.
PSA вече продаде своя дял в съвместното си предприятие с Toyota, чрез което C1 и 108 са свързани с Toyota Aygo и са произвеждани заедно с него в Чехия от 2005 г. насам.
Въпреки че PSA отказа да коментира бъдещето на най-малките си модели, говорител на компанията заяви, че се нуждае от "размисъл със свежи и разрушителни идеи" за това как най-добре да отговори на нуждите на малките автомобили на клиентите, като същевременно изпълни целите на ЕС за емисиите.
Наскоро Citroën пусна на пазара Ami, електрическа четириколка, която може да се кара в някои европейски страни от 16-годишни без шофьорска книжка. Тя може да достигне само 26 мили в час и само 47 мили автономен пробег, но може да бъде наета само за 19,99 евро (17 паунда ) на месец и закупена само за 6000 евро (5054 паунда).