Компанията Analyst IHS Automotive предвижда глобалните продажби на марката да се увеличат над 220 000 единици до 2018 г.
От компанията Jaguar заявиха, че е се е поучила от грешките си от X-Type, като се опитва отново да лансира модел, който има за цел да вземе част от продажбите на BMW Серия 3 и Audi A4 в яростно конкурентния премиум среден клас. Главният изпълнителен директор на Jaguar Land Rover - Ралф Спет, многократно подчертава, че XE е "изключително важен" за марката, тъй като моделът ще привлече по-младите клиенти и жените към марката.
Автомобилът стартира на пазара при цена от 27 000 британски паунда (34 000 евро) за 2,0-литровия дизел, което го прави най-евтиния, най-малкия и най-ефективен модел в гамата на Jaguar, когато европейските продажби започват в началото на следващата година.
Подобни изявления от страна на компанията вече сме чували и по-рано, припомнят запознати. През 1998 г. бившият шеф на Jaguar Ник Шийл смело обяви, че британската марка, а след това и под контрола на Ford, ще увеличи четири пъти продажбите за четири години до 200 000 броя . Прогнозата се основава на очакванията X-Type да "привлече ново поколение клиенти", каза тогава Шийл. Стартирал през 2001 г., X-Type и Jaguar никога не се доближиха до глобалната си цел. Базиран на Ford Mondeo, моделът не успя да привлече достатъчно купувачи в надпреварата със своите немски конкуренти. Jaguar приключи производството на X-Type през 2009 г. В резултат на това глобалните продажби на Jaguar се сринаха до 50 000 през 2011 г. след високия показател от 130 300 продажби през 2002 г. Анализаторът Макс Уорбъртън от Bernstein нарече през миналата година X-Type "финансово бедствие" за автомобилния производител.
Мениджъри в Jaguar твърдят, че този път ще бъде различно. "Научихме си уроците", заяви главният изпълнителен директор Спет. „ X-Type по принцип е хубава кола, но не и с точните качества”, Вместо модифицирана стара платформа от бившия собственик Ford, Jaguar, който сега се контролира от Tata Motors Индия, е дал на новия модел изцяло нова архитектура със задно задвижване, която е направена 75% от лек алуминий. „Няма ограничения, никакви компромиси. Започнахме от нулата”, каза Спет. XE е част от инвестираните 2 милиарда паунда, които влага компанията , заедно с изграждане на нов цех за каросерии и нов завод за двигатели. Спет смята, че това са добре вложени пари. „Това не е просто една-единствена инвестиция за XE. По този начин ще се появят възможности за създаване на нови модели”, допълни той. Един от тези модели се очаква да бъде кросоувър, който ще се конкурира с BMW X3и Audi Q5.
Компанията Analyst IHS Automotive предвижда глобалните продажби на Jaguar да се увеличат над 220 000 единици до 2018 г. в сравнение с 76 668 през миналата година. IHS прогнозира, че всички автомобили Jaguar, освен спортния автомобил F-Type, ще използват платформата на XE, но смята, че седанът ще бъде бестселърът, като достигне връх от 64 000 през 2016 г. и в Европа ще стане автомобил номер едно.