Министърът на екологията на Франция не приема предложените нови прагове за "отклонения" от Европейската комисия по отношение на емисиите на NOx
Министърът на екологията на Франция Мари Сеголен Роял не приема предложените нови прагове на "отклонения" от Европейската комисия по отношение на емисиите на NOx и тя заяви позицията си публично по телевизията.
Тестовете в реални условия: това е морски дракон в продължение на години за европейския законодател, а скандалът, предизвикан от Volkswagen, изведе на преден план проблема. В четвъртък Комисията обяви, че производителите ще трябва да изпълняват нова процедура освен обичайните лабораторни тестове, докато измамите на Volkswagen само показват доколко сегашните изпитания се разминават с реалността.
За Брюксел беше изключително важно да комуникира спешно проблема, след като му бе показан пръст за неговото бездействие, а членове на Европейската комисия, отговарящи за промишлеността и транспорта, са били добре запознати с "оптимизациите", извършени от производителите при провеждането на тестовете. Поради това Комисията потвърди в четвъртък, че сегашното теоретично равнище (според стандарта Евро 6) 80 г азотни окиси (NOx) на километър може да бъде увеличено със 110% (т.е. 168 г/км) до 2020 г., когато задължително ще се провеждат тестовете в реални пътни условия. Методологията за тях предстои да бъде определена, преди тя да влезе в сила в началото на 2016 г., което предполага много работа за експертите сега. След това прагът на вредните емисии ще падне до 50% (120 г).
Що се отнася да комуникацията, видя се, че хапчето няма да е лесно за преглъщане, само няколко седмици, след като лъжите на Volkswagen сложиха срамна сянка върху цялата автомобилната индустрия, която от доста време се бори със справянето на нивата на вредните емисии в атмосферата. В цялата тази история са заинтересовани както висши чиновници в Европейската комисия, така и много силни индустриални лобита. Вече е печално известно, че в случая с Volkswagen се говори за надвишаване на емисиите с 400% над нормата, така че разликата от "само" 110% няма да е лесна работа за модели, които досега са били облагодетелствани спрямо лабораторните резултати.
Сега вече вървят опростенчески полемики относно дизела, дори министър Сеголен Роял се присъедини към отрицанието на това гориво. "Прекалено сложните решения, които гражданите не разбират, това не са добре направени решения, заяви в петък министърът на екологията по RTL. Това решение (взето от технически комитет, в който са представени всички държави-членки), ще бъде преразгледано, аз съм сигурна в това и след това ще мине в Европейския парламент. Ние ще поставим нещата на точното си място".
Истинското решение? Електрическият автомобил, разбира се, е вечният лек за всички злини на човечеството. "Ако френските производители биха обединили усилията си, за да пуснат на пазара по-евтини коли и цените паднат с 5000 -8000 евро за електромобил, тогава нещата като цяло ще бъдат променени, и не само в градския транспорт ", каза Сеголен Роаял.