Това се дължи на несигурността, която властва над бъдещето на тези автомобили
Не само във Франция дизелът губи пазарен дял. Всички европейски държави следват тази тенденция. Макар че доскоро се падаше един дизелов автомобил на два бензинови продадени на Стария континент, днес съотношението е един спрямо три.
Дали това се дължи на промяна в екологичното съзнание на автомобилистите в Европа ? Отговорът е по-прозаичен, това се дължи на несигурността, която властва над бъдещето на тези автомобили, което прави промяната все по-голяма. Наистина, забраните за движение влизат в действие. В Хамбург вече забраниха част от дизеловите автомобили в центъра на града, които не отговарят на екологичния стандарт Евро 6. Във Франкфурт се готвят да направят същото през следващата година.
Париж и периферната зона на Grand Paris ще постигнат по-екстремни резултати (забрана на всички дизелови автомобил) от 2020 г. Историята вероятно няма да бъде толкова проста, след като Европейската комисия даде да се разбере, че не е възможно да бъде забранен трафикът, дори и в зоните с ограничен достъп, на превозни средства, които отговарят на действащите стандарти за замърсяване на околната среда (Евро 6 от 1 септември 2014 г.).
От спада на продажбите на дизела се възползва почти изцяло бензинът. Всъщност пазарният дял на първото намаля между второто тримесечие на 2017 г. и второто тримесечие на 2018 г. с 8,9 пункта (45,2% спрямо 36,3%), докато през същия период бензинът се покачи със 7 пункта (49,7% срещу 56,7%). Това оставя малък дял за автомобилите с алтернативно задвижване, но независимо от това те показват завиден растеж: + 49,2% за хибридите, + 45,5% за електромобилите. А сред страните, които са най-ревностни почитатели на чистите автомобили, са Германия и Испания, които отбелязват най-висок напредък за една година, съответно със + 72,1% и + 79,4 %.