Рекордът за най-бърз сериен автомобил, който Lexus подобри с LFA в края на август, отново падна. Този път честта се пада на Dodge Viper SRT10 от моделната 2010 г.
Производството на Dodge Viper SRT10 може и да е приключило, но американският спортист далеч не е казал своята последна дума. През 2008 г. Том Коронел постави именно с този автомобил рекорда за най-бързия сериен представител на „Нордшлайфе“, след като спря хронометрите на 7:22.1 минути. Модификациите, които бяха направени впоследствие, дадоха възможност на Dodge да подобри този резултат и след като японският LFA хвърли ръкавицата в края на август тази година, американците отговориха подобаващо в средата на септември.
Доминик Фарнбахер е записал рекордното постижение от 7:12.13 минути на 14 септември, като опитите на Dodge са започнали още на 12-и, но пистата тогава е била мокра. Това е приблизително с две секунди по добър резултат от този на Lexus LFA Nurburgring и е новият най-добър в категорията на серийните автомобили.
„Изключително горди сме, че за втори път подобряваме рекорда на Нордшлайфе“, коментира Ралф Жилс, изпълнителен директор и президент на SRT подразделението. „След първия рекорд нашият екип се завърна от Германия, знаейки, че може да запише по-добър резултат. Ето защо този опит показва невероятния капацитет и потенциал на Viper ACR, особено след като подобрихме постижението от 2008 г. с цели 10 секунди.“
Под капака на американския спортист беснее 8,4-литров V10, който слага юздите на 600 „коня”. Максималният върящ момент достига 758 Нм, благодарение на което за ускорението от 0 до 60 мили в час са нужни по-малко от 4 секунди, а стрелката на скоростомера не спира своя прогрес до 184 мили в час (296 км/ч).