Звучи невероятно, но Mercedes 190E действително е имал версия с V8 и дори кабриолет
Все пак тези чудновати версии на "Бейби-Бенц" не са излезли от заводите на Mercedes, а са дело на фирмата Schulz Tuning.
След като през 1985 година BMW представя на изложението IAA Серий 3 Cabrio, Mercedes нямат с какво да отговорят на предизвикателството, защото 190 се произвежда само като седан с четири врати. Направата на кабриолет въобще не се планира, първи прототипи на открит модел от този клас излиза едва през 1990 година. За съжаление обаче разработката се появява твърде късно, тъй като поколението W 201 слиза от конвейера през 1993 година.
Така че през 80-те който иска да кара открит Mercedes, трябва да е доста заможен и да си позволи SL. R 107 обаче има малкия недостатък, че е само с две пълноценни места. При него задните седалки могат да служат за превоз на багаж, но не и за нормално пътуване.
Mercedes 190E Cabrio от малка тунинг фирма
При тунинг майсторите от онези години обаче има и алтернативи: AKH Caro и Schulz Tuning предлагат на своите клиенти доста интересни разработки. И двете компании удължават предните врати, превръщайки модела от четириврат в двуврат. Твърдият таван е заменен от сгъваем гюрук, каросерията е подсилена отдолу и така малкият седан се превръща в истински кабриолет.
Солидна специално изработена рама
Интересно, почти невероятно е да се отбележи, че рамата като конструкция е еднаква с тази на Mercedes-Benz, но е изработена от по-дебела и по-висококачествена стомана. Автомобилът е допълнително подсилен и в областта на праговете и предните колонки на покрива. За направата им е използвана същата стомана, която Mercedes влага за направата на SL. Покривът се задвижва от електрохидравличен механизъм. Мерките за усилване на каросерията имат страхотен ефект: "Кабриолетът на Schulz не издава никакви съмнителни шумове", пише Хайнер Бухингер в списание Sport Auto, брой 8/1986 година.
За преработката компанията иска 47 400 германски марки, като за тази сума човек е можел да си купи добре оборудвано BMW 325i Cabrio. Затова и не е чудно, че Schulz и AKH Caro произвеждат съвсем малки количества от своите иначе чудесни кабриолети.