Проблем с биелите е принудил французите да намалят максималната мощност
Началото на сезона за заводския тим на Renault бе съпътствано от куп технически драми. Според първоначалната информацията те бяха свързани главно с MGU-K модула на задвижващата система. Директорът на спортната програма на Renault Сирил Абитебул обаче разкри, че е имало и друг фундаментален проблем, който е провокирал неговия екип да ограничи максималната мощност на двигателя.
„Тази зима най-накрая имахме възможност да се фокусираме изцяло върху увеличаването на мощността”, коментира Абитебул след свободните тренировки в Монако. „Това, което имам предвид, е, че съзнателно оставихме на заден план надеждността и се фокусирахме върху динамиката.”
„С други думи, част от двигателите, които трябваше да бъдат качени на стенда, за да се подобри надеждността, бяха използвани, за да работим върху динамичните характеристики. Ето защо имахме добри показатели по отношение на мощността, но надеждността бе под необходимия стандарт.”
„Две са причините за това. Едната, за която сте наясно, е MGU-K. Другата обаче, за която не знаете, е свързана с повредата, която Нико (Хюлкенберг) получи в Бахрейн. Тя беше в биелата, а това е компонент, който най-малкото искаш да се чупи, тъй като е в долната част на двигателя и е фундаментален.”
Проблемите с надеждността са провокирали французите да ограничат максималната мощност на задвижващите си системи в Китай и Азербайджан. В продължение на пет седмици техническият екип на Renault е работил денонощно, за да елимира слабите звена и да подготви изцяло нов двигател за Гран при на Испания.
„В Барселона вдигнахме с една идея мощността, но не бяхме на максимума, тъй като искахме да получим обратна връзка и да направим съответните проверки. Да сме сигурни, че всичко е наред”, продължава Абитебул.
„Този уикенд обаче ще вдигнем летвата, връщаме динамичните характеристики, които имахме в началото на сезона, които бяха наистина впечатляващи."
"Нека ви дам няколко цифри. В рамките на последните дванайсет месеца сме повишили мощността с 50 кВт. Вече може да използваме 40 от тях, а до края на сезона в най-агресивния режим ще разполагаме и с останалите 10. Според нашите изследвания вече сме на нивото на Mercedes и Ferrari в състезателен режим, но в квалификационен изоставаме спрямо Ferrari.”
Според Абитебул една от причините прогресът на Renault да остава незабелязан е по-слабият автомобил. Шасито на Renault, както и това на McLaren, не са достатъчно добри, за да се борят рамо до рамо с Ferrari, Mercedes, докато Red Bull е много близо до двата водещи отбора благодарение на прекрасния си автомобил, а не на задвижващата система на Honda.