Бил е генерален мениджър на Lexus и е играл важна роля в представянето на марката Scion
Ford Motor обяви, че новият шеф на компанията в Европа е Джим Фарли. Той е натоварен с тежката задача да промени ситуацията на производителя в региона, където през тази година се очакват да бъдат регистрирани загуби в размер на 1,2 млрд. долара.
Фарли ще отговаря за постигане на печеливш растеж в Европа "чрез безпрецедентно поставяне на ударение върху новите продукти, силните страни на марка и по-голяма ефективност на разходите", се каза в официално изявление на Ford.
Фарли, 52-годишен, сменя работните си места със Стивън Одел, който е президент на Ford Европа от 2010 г. Фарли ще се премести в европейската централа на Ford в Кьолн, Германия, а Одел ще отиде в централата на компанията в Диърборн, Мичиган, за да поеме ролята на Фарли като шеф по световните продажби и маркетинга.
Те ще влязат в новите си роли от 1 януари 2015.
Одел, който ръководи европейските операции на Ford от 2010 г. насам, ще смени Фарли като ръководител на продажбите, обслужването и маркетинга в целия свят. По време на 34-годишната си кариера на Ford 59-годишният Одел е заемал различни позиции в маркетинга и продажбите, включително и за марки като Volvo, Jaguar и Mazda, които по-рано бяха в състава на Ford.
Ford отказва да коментира кадровата рокада на върха в компанията . Този ход е бил подготвян в продължение най-малко шест месеца, твърдят добре запознати.
Смяната ще даде възможност на 52-годишния Фарли да ръководи директно регионалните операции на Ford на Стария континент. Освен ангажиментите си към Европа, той поема отговорност за Близкия изток и Африка.
Кадровата смяна е втората по големина в ерата на Марк Фийлдс, който замести Алън Мълали като президент на компанията от 1 юли.
Малко по-късно Фийлдс назначи Кумар Галхотра като ръководител на бранда Lincoln. Фарли отговаряше за Lincoln до назначаването на Галхотра на 1 септември.
Идвайки във Ford от Toyota Motor Sales в САЩ през 2007 г., Фарли веднага превръща американската компания в лидер в областта на дигиталния маркетинг, особено в социалните медии.
Фарли пристига във Ford като високо ценен новобранец, след мълниеносна кариера в Toyota. Той е бил генерален мениджър на Lexus и е играл важна роля в представянето на марката Scion.
Фарли бързо увеличава отговорностите си във Ford. Сегашният му пост е изпълнителен вицепрезидент по световната търговия, продажби и обслужване. Преди 2010 г. той ръководи операциите на Ford в Канада, Мексико и Южна Америка.