Емисиите трябва да бъдат намалени до 95г/км, крайният срок е 2021 г.
Автомобилните производители в Европа ускоряват процеса на въвеждане на алтернативни двигатели с цел намаляване на емисиите на въглероден диоксид, отделяни от коли с една трета до 2021г.
Европейският съюз наложи мярка за средните емисии на въглероден диоскид от нови автомобили, продавани в Европа. Вредните емисии трябва да бъдат намалени до 95 г/км в срок до 2021 г., което е спад от около 132 г / км през 2012 г. Целта на европейските компании е да произвеждат автомобили с разход от 4,1 л/100 км за бензинови автомобили и 3,6 л/100 км за дизеловите модели.
Целите на компаниите варират в зависимост от средния брой продадени автомобили. Повечето автомобилопроизводители, продаващи в Европа, са на път да достигнат целите си, ако продължават да напредват със същите темпове, както досега.
Toyota, PSA / Peugeot-Citroen, Renault, Ford, Daimler и Volvo ще намалят отделянето на въглеродните емисии от произвежданите от тях автомобили преди 2020 г. Volkswagen Group и Nissan се движат по график и ще постигнат възложените им цели до 2021 г. Fiat и BMW обаче може да не успеят да спазят възложения им срок, за което може да бъдат санкционирани, сподели T & E.
Някои азиатски производители на автомобили ще трябва да ускорят работата си по въвеждане на нови технологии, които ще подпомогнат намаляването на емисиите. Според изследването на T & E Suzuki ще успее да достигне целта си до 2023г, докато Hyundai и Mazda ще бъдат готови преди 2025 г., а Honda ще продължи работа до далечната 2027 г. Компаниите обявиха официално сътрудничество помежду си с цел да бъде подобрена ефективността на двигателите, произведени от тях, с 30% до 2020 г.
VW Group се изправя пред трудни изпитания, за да се съобрази с наложените мерки, заради големия брой модели на тежки автомобили и SUV модели, от които компанията отчита най-солидни печалби.
Автомобилните производители ще бъдат глобявани по 95 евро за всеки излишен грам въглероден диоскид над нормата, произведен от всеки продаден от тях автомобил. Въпреки това малко анализатори предвиждат, че компаниите няма да успеят да завършат плана си и ще бъдат санкционирани.
Компанията VW планира да въведе плъгин хибридна версия на своя Golf по-късно тази година, използвайки литиево-йонна батерия, като тази на Audi A3 e-Tron. BMW ще представи своя X5E Drive Plug-in хибрид в началото на следващата година.
Популяризирането на хибридни и електрически превозни средства е видима последица от опитите за намаляване на вредните емисии. Предвижда се този вид автомобили да оформят лицето на индустрията за години напред. Едно от най-големите им предимства е, че имат по-икономични двигатели и по-ниски разходи за гориво за европейските потребители. Проучване на Европейския съюз предвижда, че шофьорите през 2021 г. ще се радват на икономии от гориво за около 340 евро на година и около общо от 2904 евро до 3836 евро по време на житейския цикъл на превозното средство, сравнено с разходите им в момента.