Renault Twin’Z, представен през 2013 г., за първи път показа Twingo като електромобил
Renault Twingo с пет врати трябваше да стане електромобил през 2014 г. със смяна на поколенията. „Първоначално планирахме да пуснем електрически Twingo, но след това се уверихме, че няма инфраструктура за зареждане, и забавихме темповете. Тогава се появи Zoe, имахме амбициозни планове за него “, казва вицепрезидентът на Renault Али Касаи, който отговаря за продуктовото планиране. „Сега трябва да добавим електрически автомобил от A сегмент, за да задоволим нуждите на клиентите.“
Концептът Renault Twin’Z, представен през 2013 г., за първи път показа Twingo като електрически автомобил със задно задвижване с мощност 50 кВт (68 к.с.), който има автономен пробег 160 км. Автомобилът с тегло 980 кг на теория ускорява до 130 км/ч. Twin’Z обаче е дизайнерски проект, а не „зелен” автомобил.
Настоящият Twingo във Франция "започва" с 11 400 евро. Електрическата версия ще бъде поне два пъти по-скъпа. Peugeot e-208 и Opel Corsa-e са примери за експлоатационни характеристики: те са с мощност 100 кВт (136 к.с.) и автономен пробег 330–340 км в съответствие със стандарта WLTP.
Електрификацията на хечбека изглежда проста, след като Daimler вече реши този проблем със семейството Smart EQ, изградено на базата на Twingo. Вярно е, че мощността на двигателя (82 к.с., 160 Нм и батерия с капацитет 17,6 кВтч отговарят на съвременните изисквания. Мениджърът потвърди, че Twingo EV ще види бял свят "през следващите 18 месеца", заедно с електрически кросоувър с габарити на Kadjar. До 2023 г. Renault трябва да разполага с осем електрически автомобила в арсенала си. Серията от прототипи вече включва EZ-Pod, EZ-Flex, EZ-Go, EZ-Pro, EZ-Ultimo. Компактният City K-ZE е подготвен за развиващите се пазари.