Заради „небивалия интерес“ и „множеството запитвания за снимки на автомобила в движение“ Ferrari обнови галерията на новия FF.
Фотографиите са пет – три от тях на прототипната версия, а две – на серийния модел, който предстои да дебютира на автосалона в Женева. Галерията с всички официални снимки на FF може видите тук.
„Междувременно невероятният успех на видеото за Ferrari FF продължава – през последните няколко седмици са регистрирани стотици хиляди кликове на www.ferrari.com и на каналите на Ferrari в YouTube и Facebook“, гласи още хвалебственото съобщение, публикувано от Черните кончета.
Името FF съвсем не е случайно, като то символизира две твърде нетипични за италианската марка характеристики, особено втората, а именно four seats (четриместен) и four wheel drive (четири задвижващи колела). Цялостната архитектура на модела може да не е емблематична за Ferrari, но дизайнът, дело на Pininfarina, определено не е изненадващ, защото споделя ключовите характеристики на трите последни автомобила от Маранело – 458 Italia, California и 599 GTB Fiorano.
Шасито на FF е изцяло ново, като сред базовите му характеристики най-голямо впечатлениe правят последната генерация адаптивно окачване SCM3 с магнитен контрол върху амортисьорите и спирачната система на Brembo, оборудвана с карбон-керамични дискове. Наличието на система за двойно предаване обаче е истинската новост в този автомобил. Според официалното прессъобщение 4RM „тежи с 50% по-малко от конвенционалната система за задвижване на четирите колела, благодарение на което запазва перфектното разпределение на масите (53% за задната ос)”.
За да може и двете оси на FF винаги да разчитат на изобилие от тяга, се грижи новият 6,3-литров V12 с директно впръскване. Максималната му мощност достига впечатляващите 660 к.с. при 8000 об./мин, а въртящ момент – 683 Нм при 6000 об./мин, които комбинирани с трансмисията с два съединителя на италианците позволяват на тежащия 1790 кг автомобил да ускори от място до 100 км/ч за 3,7 секунди при максимална скорост от 335 км/ч. Същевременно разходът на гориво е сведен до 15,4 литра за 100 километра комбиниран пробег, а емисиите CO2 – до 360 г/км.
И ако досега говорехме за един класически спортен автомобил, е време да слезем на земята и да обърнем внимание на практичността. Любопитното е, че в случая с наследника на 612 Scaglietti италианците не са я загърбили ни най-малко, защото водачът и тримата пасажери имат на разположение 450 литра багажно отделение, което след свалянето на задните седалки може да достигне и до 800.