Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ferrari няма да заменя V12 двигателите си

26.03.2012 12:39

Ferrari ще продължи да монтира V12 двигатели в своите модели въпреки все по-тежките изисквания по отношение на вредните емисии. Това ще стане възможно благодарение използването на хибридни технологии.

По време на официалното представяне на F12 Berlinetta от Ferrari уточниха , че под капака на последния модел от Маранело работи „първият от новата генерация V12 двигатели“. Все по-строгите екологични норми са провокирали италианците да търсят алтернативни решения, но активното развитие на KERS във Формула 1 им е позволило да запазят V12 конфигурацията, която в бъдеще ще бъде оборудвана с хибридна система, за да бъдат намалени вредните емисии и разходът.

„Ще използваме тази нова технология, която ще осигури зеления фактор на нашите автомобили и ще ни позволи да запазим продуктите на Ferrari такива, каквито са“, коментира изпълнителният директор на Ferrari Амедео Фелиса. „Хибридната ни система няма единствено да добавя мощност, тя ще пести и енергия. Да, в наши дни тази технология е скъпа, но бъдещето е пред нас и с напредъка на развитието й цената и теглото ще намаляват. Не казвам кога ще се случи това, но вероятно всички модели на Ferrari ще използват тази технология. Проектираме я така, че да пасва на всеки тип архитектура и ако плановете ни се реализират, тя ще бъде част от стандартното оборудване. Тя не е от тези системи, които могат да се предлагат като опция.“

Първият опит в тази насока на италианците по отношение на серийната продукция бе направен при прототипа HY-KERS, който дебютира през 2010 г. в Женева. Хибридната система на експерименталния автомобил включваше литиево-йонна батерия и електродвигател с максимална мощност около 100 к.с., който е комбиниран със седемстепенната F1 трансмисия с два съединителя. Връзката между него и скоростната кутия се осъществява само чрез единия съединител, съответно и само чрез единия първичния вал. По този начин взаимодействието между електродвигателя и шестлитровия V12 става максимално бързо и плавно.

Новият Enzo вероятно ще бъде първият сериен модел от Маранело, оборудван с хибриден силов тракт. Не е изключено обаче част от моделите, които ще го последват, да бъдат оборудвани с V6. „Защо не шест цилиндъра? Засега е твърде далеч във времето, но е факт, че нравите се менят. Дори и в САЩ, където само преди няколко години минимумът бе осем цилиндъра, вече имат друго отношение. Трябва да мислим и в тази посока.“

Съвсем няма да е изненада, ако Ferrari да започне да слага в новите си модели V6, тъй като в момента италианската компания разработва същия като архитектура двигател за програмата си във Формула 1. През 2014 г. 2,4-литровите атмосферни V8 мотори в шампионата ще бъдат заменени от 1,6-литрови V6 с принудително пълнене и директно впръскване.

Коментари
comments powered by Disqus