Ferrari ще продължи да монтира V12 двигатели в своите модели въпреки все по-тежките изисквания по отношение на вредните емисии. Това ще стане възможно благодарение използването на хибридни технологии.
По време на официалното представяне на F12 Berlinetta от Ferrari уточниха , че под капака на последния модел от Маранело работи „първият от новата генерация V12 двигатели“. Все по-строгите екологични норми са провокирали италианците да търсят алтернативни решения, но активното развитие на KERS във Формула 1 им е позволило да запазят V12 конфигурацията, която в бъдеще ще бъде оборудвана с хибридна система, за да бъдат намалени вредните емисии и разходът.
„Ще използваме тази нова технология, която ще осигури зеления фактор на нашите автомобили и ще ни позволи да запазим продуктите на Ferrari такива, каквито са“, коментира изпълнителният директор на Ferrari Амедео Фелиса. „Хибридната ни система няма единствено да добавя мощност, тя ще пести и енергия. Да, в наши дни тази технология е скъпа, но бъдещето е пред нас и с напредъка на развитието й цената и теглото ще намаляват. Не казвам кога ще се случи това, но вероятно всички модели на Ferrari ще използват тази технология. Проектираме я така, че да пасва на всеки тип архитектура и ако плановете ни се реализират, тя ще бъде част от стандартното оборудване. Тя не е от тези системи, които могат да се предлагат като опция.“
Първият опит в тази насока на италианците по отношение на серийната продукция бе направен при прототипа HY-KERS, който дебютира през 2010 г. в Женева. Хибридната система на експерименталния автомобил включваше литиево-йонна батерия и електродвигател с максимална мощност около 100 к.с., който е комбиниран със седемстепенната F1 трансмисия с два съединителя. Връзката между него и скоростната кутия се осъществява само чрез единия съединител, съответно и само чрез единия първичния вал. По този начин взаимодействието между електродвигателя и шестлитровия V12 става максимално бързо и плавно.
Новият Enzo вероятно ще бъде първият сериен модел от Маранело, оборудван с хибриден силов тракт. Не е изключено обаче част от моделите, които ще го последват, да бъдат оборудвани с V6. „Защо не шест цилиндъра? Засега е твърде далеч във времето, но е факт, че нравите се менят. Дори и в САЩ, където само преди няколко години минимумът бе осем цилиндъра, вече имат друго отношение. Трябва да мислим и в тази посока.“
Съвсем няма да е изненада, ако Ferrari да започне да слага в новите си модели V6, тъй като в момента италианската компания разработва същия като архитектура двигател за програмата си във Формула 1. През 2014 г. 2,4-литровите атмосферни V8 мотори в шампионата ще бъдат заменени от 1,6-литрови V6 с принудително пълнене и директно впръскване.