Откритата версия на хибридния суперспортен SF90 на изпитания с камуфлаж
В момента Ferrari подлага на тестове Spider версията на SF90 Stradale. При първите изпитания откритият plug-in хибриден спортист беше уловен от камерата на нашия ловец на маскирани нови модели.
От Ferrari неотдавна обявиха, че до края на 2022 г. имат намерение да пуснат на пазара 15 нови модела, 60 процента от които ще бъдат хибридни версии. Съвсем наскоро италианците показаха кабриолета 812 Superfast.
Макар засеченият от нас прототип на SF90 да прилича много на модела с неподвижен покрив, положението на антената, която се намира доста по-назад, издава кабриоверсията. Освен това зоната на покривния панел над двигателя зад пътниците изглежда по-широка и по-ниска, отколкото при купето. Съответно тук биха могли да са сгънатият покрив и неговият механизъм, както при Ferrari F8 Spider.
SF90 Stradale Spider с 1000 к.с.
Дали откритият хибриден спортен автомобил ще излезе на пазара с допълнително име Spider или Aperta, все още не е сигурно. Твърдо се знае обаче, че моделът ще получи задвижващия тракт на купето. А той е сензационен: В средата е разположен четирилитров V8 турбоагрегат, развиващ 780 к.с. и солидните 800 Нм. Той е подпомаган от 150-киловатов електромотор, разположен между двигателя с вътрешно горене и осемстепенната трансмисия с два съединителя и въздействащ върху задния мост. В добавка към всяко от колелата на предния мост е свързан по един електромотор с мощност 85 кВт – и така двойното предаване е готово. Общата системна мощност възлиза на 1000 к.с.
Динамичните характеристики също би трябвало да са подобни на обявените за купето. Това означава спринт от нула до 100 км/ч за по-малко от 2,5 секунди и максимална скорост 340 км/ч. И още: в чисто електрически режим SF90 Stradale Spider (или Aperta) би трябвало да изминава със своята 7,9-киловатчасова литиево-йонна батерия около 24 километра – но само ако не се движи постоянно с максималната електрическа скорост от 135 км/ч.
Колко ще струва откритият SF90?
Интериорът също е ориентиран към проектирания за купето. Водачът гледа към изцяло цифров 16-инчов дисплей зад подравнения отдолу спортен волан. От него пилотът може да превключва между различни режими на движение с познатия селектор Manettino. Кабриолетът обаче сигурно ще е по-скъп от купето и ще надхвърли значително границата от 800 000 евро.
Заключение
Граничеща с безумие върхова техника в открита версия – Ferrari прави възможна една невероятна комбинация от екологични решения и удоволствие зад волана.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Щефан Балдауф