Първи шпионски снимки на обновения флагман
През 2013 година Mercedes направи гала представяне на новата S-класа в презентационния шоурум на Airbus в Хамбург. Сега пред нас е фейслифтирания модел от серията W222, която ще стъпи на пазара през 2017.
Mercedes S-класа с нови LED светлини
Дизайнът на луксозният лайнер се променя съвсем леко - това показват немаскираните снимки, които ни е предоставил "Saudishift". Най-голямата промяна се вижда в предната част, където ново конфигурираните фарове с три LED ленти грабват погледа.
Освен това Mercedes S-класа е оборудван с най-новото поколение на LED фарове. Тази система позволява на водача да шофира постоянно на дълги светлини, при което, отделни LED единици биват изключвани в зависимост от трафика, с което се избягва заслепяването на насрещно движещите се. Освен това, системата позволява да се идентифицират движещите се по банкета пешеходци или животни. Предните и задни брони също са претърпели модификация.
Управление с жестове също като при Серия 7
Докато обновлениетои не е променило почти нищо в екстериора на Mercedes S-класа, инженерите на Mercedes и дизайнерите са хвърлили максимум усилия при доработването на интериора. Дисплеят е доста по-голям и без рамка. Освен това пътниците ще могат да се наслаждават на инфотейнмънт системата чрез управление с жестове. Ново конфигуриран е също и сензорният панел на централната конзола, който също е подобен на новата „седмица“ на BMW.
Наред с дискретните промени в дизайна на седалките, шофьорът управлява новата S-класа с трилъчев волан, който вече е познат от S-класа купе. Гамата двигатели остава същата след фейслифта на Mercedes S-класа. Новото в луксозния лайнер е редови шестцилиндров дизелов двигател с битурбо и 340 к.с., както и максималният въртящ момент от 700 Нм.
Нов шестцилиндров мотор с допълнителен електрически компресор за Mercedes S-класа
Нови са също така и редовите шестцилиндрови бензинови двигатели, които наред с традиционните турбокомпресори с интегриран стартер генератор имат също така и електрически компресор. За първи път се въвежда 48-волтова електрическа система. Mercedes обещава бензиновият мотор да генерира 408 к.с. и 500 Нм максимален въртящ момент. Трилитровият редови шестцилиндров дизелов двигател се предлага в две версии с 313 к.с. и 286 к.с.
Останалите агрегати са добавили още мощност и са редуцирали разхода на гориво и емисиите на CO2. Обновено е и хибридното задвижване в S 500e. Тук редовият шестцилиндров мотор с 3,0-литров обем заменя предишния V-двигател. Новият двигател с вътрешно горене се комбинира с по-мощен електромотор и деветстепенна автоматична трансмисия. Батерията на най-новото поколение ще бъде с по-голяма мощност. Daimler е увеличил и капацитета на зареждане. Има опция, хибридният модел на S-класа да бъде зареждан до 3,6 кВт и чрез индукция. Daimler разчита на технологиите на партньора Qualcomm.
Асистиращите системи могат много повече
Новият Mercedes S-класа ще стартира и с много нови функции на асистиращите системи, които разполагат с подобрена система от камери и радари, които позволяват на новата S-класа да обхване до 250 метра напред, което позволява значително по-добър мониторинг на трафика. Новите функции включват още асистент, поддържащ активно отстояние и помощ в управлението. При навлизане в завой, в кръгово или кръстовище, скоростта автоматично се регулира. Системата се управлява от данни на камерите и навигацията. Асистентът за отстояние работи в диапазон на скоростта от 0 до максимум 210 км/ч, като поддържа не само разстоянието до предния автомобил, но също така може да се движи автономно и извън магистралата.
Ревизиран е и активния асистент за промяна лентата на движение, който позволява само с едно докосване на лоста за мигачи, S-класата веднага да смени лентата на движение, ако съседната лента е свободна.