Следващото поколение на модела стъпва като спортен модел със средно разположен двигател
В 60-годишната история на Chevrolet Corvette е настъпил преломен момент. Следващото поколение на Corvette C8 стъпва като спортен модел със средно разположен двигател. Моделът беше уловен по време тест драйв.
В американското медийно пространство от доста време се носи мълва: дали новият Corvette C8 ще бъде представен с революционна концептуална промяна на автомобилно изложение през 2019 в Детройт? Ще бъде ли популярният американски спортен автомобил със средно разположен двигател? Мнозина фенове на спортни возила вероятно ще прочетат тази новина със сълзи на радост в очите. Corvette Stingray е вече с предно разположен двигател и надлъжна и напречна мощност срещу по-малко от 80 000 евро. Със средно разположения V8 вероятно ще струва по-скъпо, но със сигурност още по-спортен, благодарение на по-доброто разпределение на теглото и концентрация на маса в центъра на автомобила.
Двигателите V8 до 860 к.с.
Уловеният сега прототип на Corvette C8 следва класическите закони на супер спортните автомобили със средно разположен двигател. След разположения ниско долу къс нос и изнесеното напред купе, следва дълга задна част. Където, непосредствено зад пътниците, е разположен новият GM 6,2 литров V8 компресорен двигател с два горни разпределителни вала. Допълнителните характеристики на новия алуминиев осемцилиндров под абревиатурата LT5, включват променливи фази на газоразпределението и директно впръскване. Конските сили ще трябва да са около 700. Новият агрегат би могъл да бъде куплиран със също нова 7-степенна трансмисия с два съединителя, под името Tremec TR 9007. Към допълнителните опции на двигателната гама се числи и V8 с 4,2 и 5,5 литрови версии. И двете залагат на битурбо и 32 клапана. Обхватът на мощността е между 500 и 860 к.с.
Седемстепенната скоростна кутия на сегашния C7 също е дело на Tremec. Мексиканската компания се е квалифицирала в изработката на трансмисии с два съединителя, след като през декември 2011 се сдоби с Hoerbiger Drivetrain Mechatronics със седалище в Лопем, Белгия. Новата двойна трансмисия сега достига до 9000 об/мин и 900 Нм. Това напълно пасва на Corvette. 6,2-литровият V8 на сегашния C7 изцежда 466 к.с. при 630 Нм. При Z06 вече кончетата са 659 при 881 Нм
C8 повече няма да има ръчна скоростна кутия. Предимствата и недостатъците на автоматичната и ръчна трансмисия се изясниха при C7. Само една четвърт от собствениците на модел на 2016 са се доверили на ръчната трансмисия, скоростният лост подходящ за провиране по тесните улички. Освен това Corvette също така е по-бърз на състезателните писти с осем степенната автоматична трансмисия, отколкото с ръчна.
Доказателство за това е тестът на пистата Хокенхаймринг, където Corvette Z06 с автоматична транмисия триумфира с почти един секунда преднина.
Старият Corvette ще бъде произвеждан до 2021
Тъй като C8 бе уловен заедно с C7 моделите, това позволи да бъде направено голямо сравнение. Спортният модел със средно разположен двигател е малко по-плосък от C7, леко по-дълъг и с малко по-голямо междуосие. Покривът на C8 е с двоен балон. Пред арките на задните калници се отварят големи въздухозаборници.
Corvette C8 със средно разположен двигател в бъдеще сигурно ще стъпи и с електрически двигател за предната ос, който превръща спортните автомобили в автомобили със задвижване на четирите колела. GM вече патентова името E-Ray.
Обаче средният двигател Corvette няма да замени предния двигател на Corvette, така че старият Vette ще продължава да бъде произвеждан успоредно до 2021.