Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford ще разработва заместител на дизеловото гориво

25.09.2015 15:34
Ford ще разработва заместител на дизеловото гориво

Германците заявяват, че ще демонстрират необичайното гориво на модифицирано дизелово Mondeo

Синтетично гориво, получено чрез използване на въглероден двуокис от атмосферата, е един от начините за намаляване на емисиите, водещи до парниковия ефект. В света се провеждат немалко опити в това направление. Сега и компанията Ford информира, че нейният изследователски център в Аахен оглавява европейски проект за получаване на алтернативни видове гориво за дизелови двигатели. Германците заявяват, че ще демонстрират необичайното гориво на модифициран дизелов Ford Mondeo.

Освен спирт и биодизел, произвеждан от растения, постепенно се налагат в серийно производство и други "екзотични" видове гориво. Нека да припомним серията от мини заводи на Audi, които произвеждат синтетичен бензин, дизел и метан с използване не само от обичайни суровини, но и  въглероден диоксид от атмосферата.

Ford Motor Company и нейните партньори възнамеряват да разработят всички етапи за получаване на нови видове гориво, като диметил етер (DME) и оксиметилен етер (OME1). Те могат да бъдат синтезирани чрез използване както на обичаен метан или биогаз, така и чрез конверсия на атмосферен CO2 (разбира се, трябва и вода).

Авторите на проекта уточняват, че за използването на тези два вида е необходимо леко доработване и пренастройване на дизеловите двигатели. Плюсовете са почти нулеви емисии на твърди частици (сажди) и лесен студен старт.

С отчитане на целия производствен цикъл автомобилът, задвижван от DME, ще отделя  CO2 от порядъка на 3 г/км, което е равно на показателя на електромобила, постигнат от електроенергията от алтернативни източници (3-4 г/км). Това число може да бъде сравнено с количеството въглероден двуокис, вдишвано от маратонеца (16,5 г / км). И, разбира се, е много по-ниско в сравнение с емисиите на конвенционалните дизелови двигатели (105-113 г/км).

Преди десет години в Москва бяха пуснати в пробна експлоатация няколко камиона ЗИЛ и КамАЗ с DME, а в Япония - Isuzu Forward. Последният показа  намаляване на NOx с 27%, СО с 95%, неизгорели въглеводороди със 74% и твърди частици с 94%.

В проекта на стойност 3,5 милиона евро (част от парите са отпуснати от германското правителство) участват Техническият университет на Рейн-Вестфалия, Техническият университет в Мюнхен, Асоциацията на специалистите по двигатели с вътрешно горене (FVV), компаниите TUEV, Denso, IAV Automotive Engineering и Oberon Fuels. Сега експертите проверяват различните варианти на синтез на DME и OME1, оценяват тяхната рентабилност и необходимата инфраструктура. Замисълът трябва да бъде осъществен през следващите три години, а авторите обещават резултатите да станат широко достъпни.

Коментари
comments powered by Disqus