Загубите на компанията на Стария континент нараснаха до 439 милиона долара от 182 млн. година по-рано
От Ford отказват да коментират изтеклата информация, че шефът на компанията за Европа Стивън Одер ще бъде сменен поради натрупаните загуби напоследък и ще поеме нова роля в рамките на автомобилния производител.
Одел, на 59 г, ще бъде сменен като президент на Ford Европа от ново лице в рамките на компанията, твърди германското списание Bilanz.
Говорител на Ford Европа заяви , че компанията няма да коментира "спекулации".
Ford очаква загуби в размер на 1,20 млрд. щатски долара в Европа през тази година, тъй като преструктурира дейността си в региона и в резултат от ситуацията в Русия, където западните санкции, предизвикани заради Украйна, предизвикаха остра криза в продажбите на автомобили.
При представянето на финансовите резултати на автомобилния производител за третото тримесечие на 24 октомври т.г. главният финансов директор Боб Шанкс заяви, че компанията е "разочарована", че няма да се постигне предишната си цел да излезе на печалба в Европа през следващата година.
За третото тримесечие преди облагане с данъци загубите на Ford в Европа нараснаха до 439 милиона долара от 182 млн. долара година по-рано.
Изданието Bilanz твърди, че главният изпълнителен директор на Ford Марк Фийлдс лично ще представи новия европейски шеф на компанията пред персонала в регионалната щаб-квартира на компанията в Кьолн, Германия. Списанието не посочва името на новия шеф за Европа.
Ford назначи Барб Самарджич, 56 г., бивш шеф на глобалната продуктова програма, като главен оперативен директор на Ford Европа на 1 ноември 2013 г.
Одел е назначен за главен изпълнителен директор на Ford в Европа през 2008 г. и е повишен в президент на европейските операции на компанията през 2012 година.
Роденият в Лондон Стивън Одел се присъединява към Ford във Великобритания през 1980 г. като стажант. По време на кариерата си той е бил главен изпълнителен директор на Volvo, когато шведският автомобилен производител бе собственост на Ford. Той също ръководи европейските операции на Mazda и заема поста маркетинг директор на Jaguar за Северна Америка.