Промяната влиза в сила през 2021-а заедно със забраната за подгряването им
ФИА публикува изискванията към кандидатите за официален доставчик на гуми във Формула 1 за новия четиригодишен период от 2020 до 2023-а. Основната промяна включва преход към 18-цолови колела и нископрофилни гуми.
Предните сликове ще бъдат по-тесни с 35 мм, докато при задните няма да има промяна в широчината. Диаметърът обаче ще нарасне от настоящите 670 до „700 – 720 мм”. Същевременно ще бъде въведена и забрана за използването на системи за предварително загряване на гумите.
Тези мащабни промени ще влязат в сила през 2021 г., докато през 2020 г., която ще бъде първа за избрания доставчик в съответния период, ще се използват настоящите правила. Това означава, че потенциалните съперници на Pirelli ще трябва да подготвят високопрофилни 13-цолови гуми за сезон 2020, след което те да бъдат заменени още на следващата година с нископрофилни 18-цолови. При тези условия е малко вероятно италианците да имат съперници за предстоящия търг.
Във всяка надпревара отново ще се използват три типа сликове, но за да бъдат улеснени зрителите те ще бъдат обозначавани като меки, средни и твърди без значение каква точно е каучуковата смес. Понастоящем Pirelli използва хипер софт, ултра софт, супер софт, софт, медиум и хард наименованията, което обърква публиката.
ФИА е задала и изисквания за деградацията на различните типове гуми – при твърдите тя е 2 секунди при 22% от състезателната дистанция, при средните е 2 секунди при 18% от състезателната дистанция, като те са със 1,2 секунди по-бързи от твърдите, докато при меките е 2 секунди при 10% от състезателната дистанция, като те са със 2,2 секунди по-бързи от твърдите.
Още едно от любопитните изисквания на ФИА гласи, че като време за обиколка 18-цоловите гуми трябва да са поне на нивото на 13-цоловите от 2019 година.