Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Формула 1 се връща към граунд ефекта

17.07.2019 11:55
Формула 1 се връща към граунд ефекта

Отборите трябва да дадат съгласие за новия правилник до средата на септември

Дискусиите, които собствениците на Формула 1, ФИА и отборите водят относно правилника за 2021 г., продължават с пълна сила. Последната идея, която Федерацията има за бъдещето на шампионата, акцентира върху орязването на настоящата аеродинамика и завръщането на граунд ефекта.

Базовата концепция включва максимално опростяване на аероелементите, които в момента генерират огромна част от притискането, и компенсиране посредством серия от тунели на Вентури, които да захранват масивния дифузор отзад.

Идеята не е нова за Формула 1, напротив. В края на 70-те Lotus използва този механизъм за генериране на притискане, но през 1983 г. ФИА забранява граунд ефект системите. 

„Искаме да направим така, че автомобилите да могат да се следват един друг и да наблюдаваме по-вълнуващи битки. Искаме гуми, които позволяват на пилотите да са залепени за своите съперници, без да деградират, да им позволяват повече от една атака”, коментира за Motorsport.com Никола Томбазис, техническият ръководител на едноместните формули във ФИА.

„Тези автомобили са по-прости от настоящите, защото куп малки компоненти са отстранени. Особено в предната част около радиаторните кутии. Предното крило също е много по-просто. Дифузорът е под автомобила и използва ефекта на Вентури. Каналите минават под радиаторните кутии, като тръгват отпред и завършват в задната част на автомобила.”

Според последните симулации подобна аероконфигурация ще води до намаляване на притискането с от 5 до 10% при следване на друг автомобил. В момента пилотите губят приблизително 45%. 

Разликата във визуално отношение няма да бъде драстична. Автомобилите ще бъдат по-семпли заради орязаната аеродинамика, а гумите ще са 18-цолови нископрофилни. Предните колела ще имат специални дефлектори, които ще способстват за по ефективната работа на тунелите под автомобила.

Новите собственици от Liberty Media, ФИА и отборите трябва да постигнат съгласие за новата концепция най-късно до средата на септември, за да може Федерацията да подготви детайлите по правилника и той да бъде публикуван на 31 октомври.  

Коментари
comments powered by Disqus