В рамките на ЕС страната е най-големият износител на автомобили в Съединените щати
Както стана известно, немските производители на автомобили контролират 90% от премиум пазара в САЩ, след като BMW притежава марките Rolls-Royce, Mini и BMW, Daimler има Mercedes-Benz, а Volkswagen Group държи Bentley, Bugatti, Porsche и Audi.
Audi и Porsche са особено уязвими, защото нямат американски заводи, докато Mercedes-Benz и BMW имат големи предприятия, които биха могли по-лесно да разширят местния производствен капацитет, ако вносът бъде ограничен.
Daimler, BMW и Audi отказват коментар засега. Porsch не бе наразположение веднага за коментар.
В рамките на Европейския съюз Германия е най-големият износител на автомобили в Съединените щати.
През миналата година от ЕС са изнесени автомобили на стойност 37 млрд. евро (43 млрд. долара), а вносът от САЩ е струвал 6,2 млрд. евро (7,3 млрд. щатски долара), сочат данните на браншовата асоциация ACEA със седалище в Брюксел.
Немската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) посочва, че членовете й са изнесли 657 000 автомобила в Северна Америка през миналата година, като общият износ на автомобилни компоненти, автомобили, двигатели, както и втора употреба автомобили възлиза на 31,2 млрд. евро през 2016 г. Вносът от САЩ в Германия възлиза на 7,4 млрд. евро, което означава търговски дефицит от 23,8 милиарда евро, показват последните данни на VDA.
Немските производители на автомобили произведоха 804 000 автомобила в американските предприятия през миналата година.
Очакваше се в четвъртък Доналд Тръмп да реши дали да сложи край на освобождаването от митата за внос на стомана и алуминий в САЩ, след като Германия предупреди, че може да доведе до вредна търговска война.
Берлин също реагира гневно на разследването на вноса на превозни средства в САЩ, което би могло да доведе до увеличаване на митата до 25% на същите основания за "национална сигурност", които Вашингтон използва за налагане на таксите за метали през март.
В края на сряда разговорите за избягване на трансатлантическа търговска война не показаха признаци за пробив.
Тръмп разгневи немските производители преди и в началото на 2017 г. в интервю за в. Bild, като заяви, че ще наложи 35% мита върху внесените автомобили. По това време президентът нарече Германия велик производител на автомобили, но подчерта, че бизнес отношенията със САЩ са несправедлива еднопосочна улица.
Берлин реагира гневно на разследването на вноса на превозни средства в САЩ. Германският финансов министър Олаф Шолц заяви пред Reuters, че няма признаци за намаляване на ескалацията и че отговорът на ЕС на всички мита трябва да бъде "ясен, силен и умен".
Ръководителят на асоциацията на индустриалците в Германия - Дитер Кемпф, в четвъртък призова за предпазливост в нарастващото напрежение в търговията между ЕС и САЩ. Ако ЕС наложи мерки за противодействие, трябва да очаква, че Тръмп ще предложи допълнителни мерки, каза той пред радио Deutschlandfunk.
Автомобилните мита на Тръмп е тест за френско-германска солидарност, тъй като френските автомобилни производители почти нямат продажби в САЩ, докато немските автомобилни производители генерират до 30% от световните продажби там.