Трицилиндровият бензинов турбодвигател 1,0 TSI генерира 60, 75, 90 или 115 к.с.
Най-малкият модел на Volkswagen след дебюта си през 2011 г. не е получавал основно обновяване. Само леки козметични промени през 2016 г. Въпреки това годишно в Европа продават повече 100 000 нови автомобила Volkswagen up! За да може търсенето да остане стабилно, през пролетта на 2017 г. се появи "горещият" вариант GTI, а сега навреме се появява спортната версия R-Line. В Германия цените за този екстериорен пакет започват от 795 евро.
Промените във външния вид: леко доработена предна броня с хромирани кантове на фаровете против мъгла, накладки на праговете на вратите в цвета на каросерията, черен покрив и черни корпуси на огледалата за задно виждане, емблеми R-Line на предните калници.
Пакетът включва тониране на страничните и задното стъкло. Предлагат се алуминиеви джанти Triangle (на снимката) за размери на гумите 185/50 R16 и гланцово-черни Polygon (195/40 R17).
Трицилиндровият бензинов турбодвигател 1,0 TSI с пет- или шестстепенна механична предавателна кутия генерира 60, 75, 90 или 115 к.с. Базовият up! в Германия струва 10 475 евро. Най-скъпите версии са електрическите модификации e-up (26 900 евро) и e-load up! (27 495 евро). Бъдещето на модела очевидно е свързано с тях, тъй като много е вероятно Volkswagen up! да се откаже от двигателя с вътрешно горене . А братята близнаци Skoda Citigo и Seat Mii биха оцелели единствено по пътя на електрификацията.