Таканобу Ито, CEO на Honda, неотдавна представи петгодишния производствен план на автомобилния гигант от Токио. Наред със суперспортния автомобил NSX, японците искат да пуснат отново Civic Type R и нов кросоувър специално за Европа.
Нашият репортер успя да улови на пистата в Нюрбургринг новата Honda Civic Type R. Ито иска Type R да стане най-бързият автомобил с предно предаване в света, за което са му необходими 8:07:97 минути за време за обиколка на Нюрбургринг, за да победи.
Разбира се, компактният спортен автомобил има амбицията да постави в своя клас нови стандарти по отношение на мощността и пътното поведение. Той ще се възползва и от опита на марката в световния шампионат за туристически автомобили.
Honda Civic Type R се задвижва от двулитров турбодвигател, генериращ 300 к.с. Type R изглежда доста експресивен и що се отнася до дизайна. Нови престилки и прагове издават топмодела, както и, разбира се, огромния заден спойлер. Намаляването на просвета е въпрос на чест, както четирите големи ауспуха и спортната спирачна система, чиито боядисани в червено спирачни апарати надничат между спиците на алуминиеви джанти.
По отношение на интериора Honda Civic Type R вероятно ще има спортен дизайн, когато излезе на пазара през 2015. Спортни седалки, алуминий и спортен волан са сред гарантираните отличителни белези.
Honda с компактен SUV
Между другото: Honda подхожда към проекта за кросоувър за Европа с много голямо внимание. Японците предвиждат да конструират компактен SUV на базата на бъдещото издание на Jazz.
В допълнение, съгласно вътрешна информация, японците работят r върху три хибридни задвижващи системи. Известната вече IMA система следва да бъде преработена, след което да се превърне в най-икономичният двигател от този класа автомобили. След което в бъдеще при моделите от средния клас ще се използва нова по-мощна хибридна система от два двигателя. Гамата двигатели се допълва от хибридна система на задвижване от три двигателя на NSX. Алтернативната гама двигатели ще се допълни през 2015 година от изцяло ново разработена система на акумулаторните батерии, която позволява максимално използване на електрическия зяряд на електрическите превозни средства за Европа, Япония и САЩ. Спрямо предшествениците си тази технология се характеризира със значителни технологични подобрения и също така определено по-ниска цена.