Версията хибрид е може би най-атрактивният представител в европейската гама на Honda CR-V
Honda CR-V е най-продаваният SUV в света. Съвсем заслужено – моделът на един от технологичните лидери сред японските производители е сред най-силните представители на своя сегмент, многократно доказал както функционалността, така и надеждността си. Сега моделът е в своето пето поред поколение, което в Европа се продава с 1,5-литров бензинов турбомотор в две версии на мощност, както и в модификация самозаряден хибрид.
Време за тест
Време е да проверим на какво е способен върховия вариант на Hybrid CR-V, носещ многообещаващото допълнително означение i-MMD. Абревиатурата идва от „intelligent Multi Mode Drive“. На практика този модел на Honda е сериен хибрид – задвижването се поема от тягов електромотор, който се захранва от литиево-йонния акумулатор или от комбинацията между акумулатора и задвижвания от ДВГ (двулитров бензинов агрегат) генератор на ток. При висока скорост мощността се предава директно към колелата по механичен път. Атмосферният двулитров двигател от своя страна е настроен да работи в цикъл на Аткинсън с увеличен спрямо сгъстяването цикъл на разширение. Степента на сгъстяване е 13:1.
Когато разполага с достатъчен заряд на батерията, CR-V потегля изключително плавно и само на ток. Когато водачът подаде повече газ или пък нивото на заряд на акумулаторната батерия падне под опредлена стойност, на помощ се включва и бензиновия двигател. Най-хубавото на задвижването на този автомобил е, че ако не се интересувате от неговите технологични особености, няма да разберете много за тях, но ще изпитате от първа ръка всичките предимства, които притежава това дело на инженерите на Honda. Максималната системна мощност на хибридния вариант на CR-V достига 184 конски сили, като Honda оползотворява капацитета на задвижващия тракт по начин, който носи удоволствие на водача и едновременно с това носи впечатляваща ефективност.
Икономичен и енергичен
Средната консумация на гориво в теста на auto motor und sport отчете 7,0 литра, което е доста добро постижение за един 1,7-тонен SUV при изключително разнообразен и отчасти доста енергичен профил на шофиране. При подходящи условия и малко повече старание от страна на задкормилното устройство не е трудно да се постигнат и значитело по-добри стойности, доближаващи се до зададените от производителя: 5,5 литра на 100 километра. Както казахме, тези показатели може и да не изглеждат рекордно ниски, но са повече от прилични за бензинов автомобил с изобилие от вътрешен простор и превъзходен комфорт на пътуване, какъвто е CR-V.
В CR-V са налице всички обичайни за класа помощници, като предупреждение за умора на водача, темпомат с регулиране на дистанцията, активна система за спазване на лентата, асистент за смяна на лентата, предупреждение за сблъсък и т.н.
Атмосферата в интериора несъмнено е един от основните фактори, които превръщат CR-V в любимец на толкова голям брой купувачи по целия свят – водачът трудно би могъл да бъде разположен по по-ергономичен начин зад волана, седалките са прекрасни за дълъг път, а броят и вместимостта на местата за предмети буквално изглеждат пригодени за трансконтинентални пътешествия. Напълно очаквано, солидността на сглобката и качеството на материалите са на обичайното за Honda изключително високо равнище.
Комфортен и уверен
На пътя CR-V печели симпатии с отличния комфорт върху всякаква настилка, който върви ръка за ръка с неусетната, но много ефективна работа на двойното предаване, което също съумява да осигури добро сцепление независимо от външните условия. Същевременно автомобилът стои извънредно солидно на пътя, а кормилното управление позволява да го направлявате прецизно и сигурно както на магистрала, така и по планиски пътища с много завои, допълвайки усещането за баланс и увереност. С цената си от малко над 85 000 лева за върховото ниво на оборудване автомобилът не е евтин, но несъмнено е сред най-високотехнологичните, функционални и комфортни представители на своя сегмент, съчетавайки в себе си типичните за Honda качества като солидност и внимание дори към най-дребния детайл.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова, Honda