Лос Анджелис се оказа привлекателна точка не само за спортните кабриолети, но и за „зелените“ автомобили. Това пък едва ли е изненада с оглед на екологичните изисквания в щата Калифорния, с които новият електромобил на Honda явно няма да има никакви проблеми.
Прототипът Honda Fit EV (базовият модел е познат като Jazz в Европа) показва какви са посоките, които Honda ще следва при развитието на своя бъдещ сериен електромобил. Той използва литиево-йонна батерия и електромотор, заимстван директно от задвижвания с горивна клетка FCX Clarity.
Техническите характеристики за модела са ограничени и показват единствено целите, които са си поставили японците, а именно 100 мили (приблизително 160 км) автономен пробег и максимална скорост от 90 мили в час (145 км/ч). Пробегът може да бъде удължен благодарение на иновативната тримодална система за регулиране базовите характеристики на автомобила, заимствана от Honda CR-Z. За зареждането ще са необходими „по-малко от шест часа“ при 240 волта стандарт на електрическата мрежа, а всички основни системи на автомобила ще могат да бъдат следени директно от вашия смартфон или персонален компютър.
В Лос Анджелис Honda представи и плъгин хибридната технология, която компанията ще използва при развитието на бъдещите си модели с комбинирано задвижване. Базовите й компоненти са 120-киловатовият електромотор (163 к.с.) и литиево-йонната батерия с капацитет от 6 кВт/ч, достатъчни за пробег от 10 до 15 мили (16 – 24 км) в градски условия при максимална скорост от 62 мили в час (100 км/ч). Когато това не е достатъчно, в действие влиза двулитровият i-VTEC ДВГ, който работи в цикъла на Аткинсън и е комбиниран с електронна безстепенна трансмисия. За да повишат ефективността на системата в извънградски цикъл, японците са предвидили възможност двигателят с вътрешно горене да задвижва директно колелата на предния мост.
На този етап няма информация кога за първи път японците ще приложат новата си плъгин хибрид технология серийно и за кой модел.