Топ премиерата е прототипът на градски SUV за Европа - HR-V
В Париж започна автомобилното изложение Mondial de l’Automobile 2014. На щанда на Honda са представени много нови автомобили и технологии. Естествено, топ премиерата е прототипът на новия градски SUV за Европа Honda HR-V. Освен него посетителите могат да видят новия Jazz, изключителната Honda Civic Type R, подобренията в Civic за 2015 г. и новата версия Civic Sport, и не на последно място фейслифта на CR-V, предлаган изключително с новите двигатели от серията Earth Dreams Technology.
Honda HR-V
Новият градски SUV за Европа HR-V е отговорът на Honda към бързо нарастващия интерес на клиентите в сегмента на малките SUV-ове на стария континент. Уникалният дизайн на прототипа HR-V е близък до този на купетата, с остри динамични линии, които свързват елегантната горна част със стабилната и ниска долна половина. Тази елегантност в стил купе се постига без да се прави компромис с интериора и практичността на автомобила. HR-V е с централно разположен резервоар за гориво, за да създаде една от най-просторните и адаптивни каросерии сред малките SUV-ове. Концепцията Honda Magic Seats® дава традиционната гъвкавост и много възможности да конфигурация на седалките, с възможност за постигане на равен под, удобен за товарене на по-обемни предмети.
HR-V е със задвижване на предните колела, благодарение на лекия дизелов 1,6-литров i-DTEC двигател или на бензиновия 1,5 л i-VTEC от серията Earth Dreams Technology на Honda. Двата двигателя са куплирани стандартно с 6-степенна механична трансмисия, а бензиновият може да се поръча и с полуавтоматичната CVT трансмисия.
Новият европейски Honda HR-V ще се продава на Стария континент през лятото на 2015г.
Honda Jazz
Прототипът е с изцяло нов и модерен дизайн, като формите на купето са доста иновативни и показват значителния напредък в развитието на автомобила. Външните размери са променени, като дължината е увеличена с 15 мм, а колесната база с 30 мм. Това осигурява още простор в автомобила и увеличава комфорта.
Като част от „малките серии“ в гамата на Honda, третата генерация на европейския Jazz ще бъде изградена на глобалната компактна платформа на компанията. Ще бъде запазена конструкцията с централно разположен резервоар за гориво, която вече съществува в сегашния модел, а също в Civic и наскоро разкрития кросовър HR-V. Това решение дава гъвкавост и практичност на интериора, както и нови решения за ниши за съхранение на предмети. Рационалността в интериора се допълва и от традиционните Honda Magic Seats®, които допълват функционалността в новия модел. Новият Jazz ще даде възможност за по-комфортно пътуване на водача и пътниците с изцяло новата си система на окачване.
Продажбите на новия европейски Jazz ще започнат през лятото на 2015 г. Гарантирани са сериозни икономии на гориво благодарение на двигателя по технологията Earth Dreams Technology. Новият 1.3-литров бензинов i-VTEC двигател ще бъде с 6-степенна механична предавателна кутия, която сменя предишната 5-степенна или CVT трансмисия.
Honda Civic
Както Civic, така и Civic Tourer се възползва от новия дизайн отпред, като осигурява нов спортен облик на модела, който е оборудван с нови фарове с интегрирани дневни светлини и нова предна броня. Хечбекът на Civic вече е с нова задна броня, странични прагове, заден спойлер с черно покритие и задни комбинирани LED светлини. Заедно с тези подобрения отвън, гамата за 2015 г. има новости и в интериора – нови платове и шевове за седалките и облегалките, нови лайсни с хромирани дръжки на вратите и контролен панел, завършени в черен металик. Тези естетически подобрения се съчетават добре с водещото вътрешно пространство за класа, както и за обемите на багажните отделения – 477 л за Civic и 624 л за Civic Tourer, които остават най-добрите в съответните сегменти.
В гамата на Civic за 2015 г. премиера прави изцяло новата аудио и информационна система Honda Connect. Тя предлага удобство и непрекъснато свързване по време на пътуване, с основните функции, включително: AM /FM, DAB и интернет радио, Bluetooth, сърфиране в интернет, сателитна навигация и камера за задно виждане при паркиране. Системата работи с Android 4.0.4 и разполага със смартфонен седеминчов дисплей.
Honda Civic Sport
Гамата на европейския Civic се разшири с въвеждането на новия Civic Sport. Той е на базата на хечбек и се захранва от 1,6-литров I-DTEC, дизелов двигател със 120 к.с. или 1,8-литров I-VTEC бензинов двигател със 142 к.с. Колата е с цветен заден спойлер, 17-цолови лети джанти, които са уникални само за версията Sport. В допълнение, Civic Sport прилича поразително по дизайн на предстоящото поколение Type R с нова предна броня с по-ниска решетка и черна подплата на покрива на купето.
Всеки модел в гамата Civic за 2015 г. ще има добавена като стандарт системата City-Brake Active (CTBA) на Honda. Специално проектирана да помогне да се избегнат или смекчат произшествията при ниска скорост, системата използва радарна технология за сканиране на пътя напред, автоматично задействане на спирачките, ако се установи непосредствен риск от сблъсък. Системата е проектирана да работи при скорост и под 30км/ч.
Honda Civic Type R
Изяло новият хечбек Honda Civic Type R се очаква през следващата година. Това е най-екстремният Type R досега, който поставя нова ера в моделите на марката. Мощността ще идва от новия 2,0-литров двигател i-VTEC, който е от серията Earth Dreams Technology на Honda. Мощността ще бъде над 280 к.с. и ще достави ненадмината производителност в сравнение с всички предишни Type R. Това се отнася за всички поколения на Civic, а също и за емблематичните версии на Integra, Accord и дори NSX.
Двигателят на новата Honda Type R изпълнява стриктно всички изисквания на стандарта Euro 6 за вредни емисии. Докато предшествениците на автомобила бяха с атмосферни мотори, то новият е с турбокомпресор, който доставя висока мощност от ниски обороти. В комбинация с високоефективната технология VTEC на Honda, собствениците на Type R ще получат уникално усещане при шофирането. Колата е без конкуренция по отношение на мощност, въртящ момент и реакция на двигателя.
Освен това, броят на инженерните нововъведения и подобрения ще направи новия Civic Type R още по-достоен да носи емблемата H на червения фон, емблематична за версиите R на марката. В Civic Type R ще дебютира новият бутон +R на Honda. Той се намира на волана и активира режим +R, който ще донесе още по-вълнуващо преживяване по време на шофиране. Отговорът на двигателя е по-висок въртящ момент и по-агресивни настройки. Воланът става по-директен и заедно с 4-точковата система Adaptive Damper, се постига изключително изживяване при управлението на автомобила.
Друга иновация в автомобила е „steer axis”. С цел да достави цялата сила на турбодвигателя 2,0 л i-VTEC, системата на предното окачване на новия Civic Type R се променя, като се минимизира въртенето на волана, той става по-директен и дава на водача изключителна управляемост и контрол върху колата.
Освен това новата 4-точкова система Adaptive Damper е направена специално за Civic Type R. Тя автоматично регулира за части от секундата предното и задното окачване, като така отговаря на условията на шофиране. Това позволява на новия Civic Type R да даде комфорт при дълго пътуване, но и пъргавина и спортно управление, когато от него се изисква голяма производителност.
Новият Civic Type R подобно на своите предшественици ще има 6-степенна механична предавателна кутия. Разработващият екип избра този вариант, за да увеличи удоволствието от шофирането. Изцяло новият Civic Type R е разработен и конструиран за европейските вкусове на шофиране. Той ще се произвежда в завода на Honda в Суиндън, Великобритания и се очаква да се представи в Европа през 2015 г.
Honda CR-V
Най-продаваният SUV на марката - Honda CR-V, се представя в Париж с доста подобрения във визуално отношение - нови брони и модифицирани фарове за мъгла, както и множество нови декоративни елементи. Подобрения има по радиаторната решетка отпред, а отзад са нови комбинираните LED светлини, с освежен дизайн е задният капак иподобрения по бронята.
По-важните новости се намират под предния капак. От пролетта на 2015 г. популярният CR-V ще се предлага с по-мощен дизелов двигател и по избор с 9-степенна автоматична предавателна кутия. Моделът CR-V със задвижване на 4-те колела ще бъде с по-мощен 1,6-литров i-DTEC двигател с 4-цилиндъра от серията Earth Dreams Technology на Honda. Следващата генерация на този агрегат ще има по-добра производителност и по-ниско ниво на вредни емисии CO2, което го прави двигателят с едно от най-добрите съотношения на мощност към ефективност. За CR-V този нов двигател ще замени предишния дизелов 2,2 л i-DTEC.
Когато този SUVе оборудван с 6-степенната механична трансмисия, той ще бъде с по-мощен дизелов двигател със 160 к.с. и 350 Нм, като отделя водещи в класа емисии под 130 гр/км CO2, което е с 11% подобрение в сравнение с предишния модел. За да могат собствениците на новия CR-V да използват изцяло ефективността на последните двигатели, новият модел се предлага и с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия, с емисии на CO2 по-ниски от 135 г/км - 20% по-малко от тези на предшественика си. Дизеловият CR-V с две задвижващи колела, който се предлага с механична скоростна кутия, ще продължи да бъде с 1,6 л i-DTEC дизелов двигател 120 к.с., но емисиите са намалени на 117 г/км.
Honda Connect
В Париж се представя новата аудио и информационна система за Европа - Honda Connect. Тя предлага по-голямо удобство и непрекъсната връзка по време на път, с широк набор от функции . Всичко това е представено на 7-инчов екран. Системата ще бъде монтирана и като стандартно оборудване за първи път на Civic, Civic Tourer и CR-V през следващата година. Лесен и интуитивен за използване, Honda Connect работи с Android 4.0.4.
Honda Connect дава на водача и пътника бърз достъп до всичко: от информация за автомобила, камера за задно виждане при паркиране, музика, Bluetooth връзка за техните телефони. Функциите на новата система включват още: интернет достъп, предварително инсталирани приложения, Honda App Center, опция Garmin сателитна навигация, аудио система: (CD опция), AM / FM / DAB и интернет радио, телефон интерфейс и Bluetooth и др. Всичко това е възможно за използване, благодарение на един от най-бързите процесори в индустрията, автомобилния клас на NVIDIA Tegra 3.
Honda оригинални аксесоари
Honda демонстрира и нови оригинални аксесоари, а също специални варианти на популярните си Civic и CR-V модел "Black Edition".
Honda показва Civic снабден с опционален пакет "Black Edition", който вече е в продажба в цяла Европа. Пакетът включва черен гланц на предната броня, страничните прагове, на задния спойлер и задната броня. Тази смела визия се допълва от капаците с черен гланц за страничните огледала и капака за резервоара с лого Civic. Алуминиева емблема в задната част на колата определя, че тя е Black Edition.
Специалният Black Edition на Honda CR-V също е с многобройни подобрения за стил и практичност. Този опционален пакет включва предна решетка с черен гланц, спойлер на задния капак, интегрирани прагове и др. Тази версия на CR-V може да бъде с допълнителни 19-инчови джанти Orion или 18-цолови лети джанти Taurus.
Със системата Honda 3D Sound музиката никога не е звучала толкова истински. Чрез добавяне на един компактен DSP (цифрова обработка на сигнала) към стандартната звукова система на Honda, собствениците могат да възпроизвеждат различни акустични среди - например технически студиен звук или на живо от концертната зала.
Първата кола на Honda за Формула 1 - RA271
В Париж Honda напомня отново и за дългата си история в автомобилния спорт и по-специално във Формула 1, като показва първата кола, с която марката се е състезавала: RA271. С този болид Honda прави дебют във Формула 1 на Гран при на Германия на Нюрбургринг през 1964 г.