Един от най-очакваните "горещи" модели сега може да бъде купен: в Германия 32 363 евро
На Стария континент Toyota GR Yaris с три врати е един от най-очакваните "горещи" модели и сега може да бъде купен: цената в Германия е от 32 363 евро . Въпреки че мощността на 12-клапанов бензинов турбо двигател 1,6 (G16E-GTS) в сравнение с японската версия е намалена до 261 к.с. (-11), 360 Нм (-10), ускоряването до 100 км/ч продължава все още 5,5 сек, а максималната скорост е ограничена на около 230 км/ч. Шестстепенната механична предавателна кутия няма алтернатива. Задвижването е двойно GR-Four със съединител.
Автомобилът е създаден от нулата за хомологация за FIA WRC. Притежава уникална TNGA архитектура, съчетаваща GA-B платформи отпред и GA-C отзад ( McPherson и двойни носачи). Габаритете са като в Япония: 3995 × 1805 × 1455 мм, междуосие - 2560 мм, пътен просвет - 124 мм.
Разпределението на тягата по осите зависи от режима: Normal - 60:40, Sport - 30:70, Track - 50:50. Панелите на каросерията са изработени от алуминий, полимер (TSOP) и въглеродни композити. Собственото тегло от 1280 кг осигурява завидно съотношение мощност / тегло от 4,9 кг на конска сила. Гумите Dunlop SP Sport MAXX 050 (225/40 R18) са включени в базовото оборудване , срещу допълнително заплащане - Michelin Pilot Sport 4 S със същине размери .
От склад Yaris (в Европа това е хибрид с пет врати с цена 25 139 евро) има само, светлини, мигачи, странични огледала и перка на антената на покрива. GR Yaris е с 55 мм по-дълъг и с 12% по-лек. Двигателят има функция старт / стоп, шумът му се потиска през високоговорителите от активната система. Спирачките са оборудвани с вентилирани дискове (356 мм отпред, 297 отзад) с четири- и двубутални апарати.
Интериорът до голяма степен се припокрива с обичайния Yaris, но има и достатъчно разлики. Например предните седалки се сменят със спортни, лостът на механичната трансмисия е повдигнат с 50 мм, а избраният режим се показва на TFT дисплея (4,2 инча), който се променя с шайба на конзолата. Вместо електронна се използва конвенционална ръчна спирачка, която е полезна за завиване. Обем на багажника - 174 литра.
Воланът с три спици прави 2,36 оборота. Сглобката на педала е доработена за спортно шофиране. Единственият богат пакет включва двузонов "климат", медиен център с осеминчов сензорен екран, адаптивен круиз контрол и много други. Комплексът Toyota Safety Sense е отговорен за безопасността.
Нова поточна линия на Gazoo Racing в японския завод на Toyota в Мотомачи е създадена за производството на хечбек автомобила с малък тираж . Професионалните състезатели Яри-Мати Латвала и Крис Мийкбяха включени в тестването на прототипи. Освен това самият президент Акио Тойода изпита втория глобален модел GR след Supra. Версията с атмосферен 1,5 (120 к.с., 145 Нм) и CVT няма да бъде доставяна в Европа.