Технологиите на Vodafone ще бъдат в основата на новата мултимедийна система
Hyundai и KIA обявиха началото на паневропейско сътрудничество с телекомуникационния гигант Vodafone, центърът е базиран в Обединеното кралство. Технологиите на Vodafone ще бъдат в основата на новата информационно-развлекателна система, която през 2019 г. ще дебютира в няколко нови модела на двете южнокорейски марки в цяла Европа. Посочва се, че системата ще работи "успоредно" с интерфейсите Android Auto и Apple CarPlay.
Сега на много пазари, включително САЩ, корейските автомобили са оборудвани с мултимедийната система Hyundai Blue Link, представена за пръв път през 2011 г. Комплексът е създаден съвместно с американските фирми Aeris, Sprint, Verizon и др.
Странното е, че споразумението е почти идентично с настоящото, което Hyundai Motor Group и Vodafone Global Enterprise подписаха през февруари 2011 г. Но "новите автомобилни IT-решения ", обещани тогава от партньорите, не достигнаха Европа.
Благодарение на новите услуги автомобилите ще се превърнат в свързана с безпроблемна интеграция със смартфони, получаваща информация в реално време за задръствания и свободни места за паркиране, данни за диагностика и т.н. Важен ще бъде гласовият контрол с разпознаване на реч на осем езика и платформата "Интернет на нещата". Най-вероятно първите потребители на медийни центрове на Vodafone ще бъдат Великобритания, Германия, Франция и Испания.
Известно е, че в момента много производители се идентифицират с мултимедийните системи. Например, Volvo и алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi решиха да преминат към Android.