Новият модел е емоционална алтернатива на варианта с пет врати
Hyundai се надява, че спортното купе i20 с три врати ще даде нов тласък в ключовия компактен сегмент в Европа, където корейският производител изостава в битката с конкурентите.
Актуалният модел i20 отчита само една пета от продажбите на Hyundai в Европа през миналата година. С продадени общо 40 661 единици в Европа през първата половина на годината, моделът се класира 12-и в субкомпактния сегмент след Skoda Fabia и Fiat Punto.
Алън Ръшфорт, главен оперативен директор на Hyundai в Европа, заяви, че марката има възможност да подобри позициите си в сегмента с купето i20.
Скиците на новия i20, публикувани наскоро от Hyundai, показват, че новият модел е емоционална алтернатива на варианта с пет врати.
Купето i20 представлява промяна в сегмента, където повечето субкомпактни модели с три врати са по-евтини от техните събратя с пет врати. Новият модел ще стане пряк съперник на добре приетите в Европа модели като Opel / Vauxhall Astra GTC и Renault Megane Coupe.
Очаква се i20 с три врати да влезе в продажба, след като новото поколение на хечбека с пет врати стартира през ноември. И двете версии на i20 са проектирани и конструирани в европейската централа на Hyundai, близо до Франкфурт.
И двете версии на i20 ще бъдат изградени на нова платформа, като Hyundai, наскоро разшири производствения капацитет на фабриката си в Измит, Турция, където автомобилният производител прави и малкия модел i10.