Корейското купе винаги е било атрактивно, но 1,6-литровият турбоагрегат със 186 к.с. определено се оказва най-подходящият двигател за Hyundai Veloster.
Маркетинговите експерти имат навика с патос да говорят за "емоционален заряд", когато нова спортна версия съживи твърде послушната гама на даден модел. За топмодела Hyundai Veloster това със заряда наистина е така, защото от 1,6-литровия мотор с директно впръскване турбокомпресорът успява да извади цели 186 к.с. – това е увеличение от 46 к.с. в сравнение с познатата версия с атмосферно пълнене.
Напълно променливото управление на клапаните и двуструйният компресор (Twin Scroll) спомагат за създаването на изобилна и равномерна тяга с максимум 265 Нм в диапазона от 1500 до 4500 об./мин.
Турбоагрегатът пасва най-добре на Hyundai Veloster
В действителност четирицилиндровият Hyundai Veloster Turbo приема охотно газ почти веднага над празния ход и след кратко поемане на въздух пъргаво и отмерено се втурва през различните оборотни режими. В спринта до 100 километра той ускорява с 1,3 секунди по-бързо от базовия Veloster. Разработеният в Рюселсхайм бензинов двигател подтиска вибрациите и силния шум при изгарянето. Дори и без старт-стоп система в покой е тихо като в автомобил от по-висока категория.
На четириместното купе с необикновената концепция с 2+1 врати пасва и прецизната шестстепенна скоростна кутия с къс ход на скоростния лост, както по-твърдата настройка на окачването, която ограничава накланянето в завоите. Надценката за турбодвигателя на Hyundai Veloster във всички случаи си струва. Най-сетне този компактен спортен автомобил е толкова бърз, колкото изглежда.