Кросоувърът дебютира на специално събитие в театър Belasco в Лос Анжелис
Infiniti FX (известен още като QX70 през последните години) бе преустановен през 2017 г., но хората все още с удоволствие си спомнят този харизматичен и темпераментен кросоувър. Пълноценна смяна не се планира, но по-компактният купеподобен Infiniti QX55 се превърна в ментален наследник. Въпреки че е по-нисък в класа, FX е безпогрешно разпознаваем в силуета и дизайна на задната част. Ако сравним QX55 със свързания с него QX50, се оказва, че новият модел е по-дълъг и по-нисък - съответно 4732 мм и 1622 мм срещу 4693 мм и 1678 мм. Но широчината и междуосието са еднакви - 1903 мм и 2800 мм. Предната следа също съвпада (1635 мм), което не може да се каже за задната следа, която е станала по-тясна (1620 мм вместо 1630 мм).
Infiniti QX55 дебютира на специално събитие в театър Belasco в Лос Анжелис, като продажбите в САЩ стартират през пролетта на 2021 г. Новият автомобил се различава от модела QX50 не само по каросерията като цяло, но и с радиаторната решетка, предната броня и базовите джанти с 20 инча вместо с 19.
Но ако оборудването на Infiniti QX55 е като в славното минало, то отвътре... Дори Acura вече е изоставила предния панел с два дисплея един върху друг, но Infiniti продължава да използва тази схема. В същото време, по съвременни стандарти, екраните са малки и с некачествена картина. Но в базовото оборудване има Wi-Fi точка за достъп, поддръжка за Android Auto и Apple CarPlay (безжична), както и комплекс за сигурност с автоматични спирачни системи с индикация за пешеходци, наблюдение на слепите зони и трафика зад автомобила, както и предупреждения за напускане на лентата.
За купе-кросоувъра се предлагат три вида кожени тапицерии (от изкуствени до полуанилинови), алуминиеви и естествени дървени облицовки, проектор на предното стъкло, тризонов климатичен контрол и аудио система Bose с 16 високоговорителя. Засега таблото е аналогово, но в бъдеще японците планират да го направят виртуално. Освен това всички конкуренти имат такова оборудване.
Стандартно предните седалки се отопляват и се регулират електрически в осем посоки, а по желание седалките могат да бъдат допълнени с вентилация. Задните седалки се движат напред-назад, а облегалката променя ъгъла на наклон. Вместо пълен панорамен покрив - люк.
Няма специални технически разлики между QX55 и базирания върху същата платформа QX50. QX55 има с един милиметър по-малък пътен просвет (219 мм), а пружините, амортисьорите и стабилизиращите щанги (с диаметър 27 мм отпред и 23 мм отзад) са настроени за по-спортен начин. При стандартно кормилно управление колелото прави 2,73 завъртания от ключалка до ключалка, а с опционалното второ поколение DAS (Direct Adaptive Steering) серво управление прави 2,58. Подобно на QX50. Той също споделя спирачките - плаващи скоби на двете оси с 330 мм и 308 мм дискове.
Когато е натоварен до покрив, багажното отделение на QX55 е 761-1048 литра, докато свързаният с него QX50 има 895-1531 литра. Облегалката на задната седалка се сгъва в съотношение 60:40, а субуферът и втори акумулатор лежат под пода. Опцията е безконтактно отваряне на задната врата.
Водачът има право да избира един от няколко режима на работа на силовия агрегат - Standard, Eco, Sport или индивидуална опция за настройка, в която може да калибрира елементите в произволен ред. Собственото тегло варира от 1821 кг до 1844, а на предната ос се падат 58%.
Кросоувърът може да има само двойно предаване , а задният мост е свързан с електронно управляван многодисков съединител. До 50% от сцеплението отива към кърмата и същото количество към задните колела в началото. Мощността идва от познатия двигател 2,0 VC-Turbo, оборудван с комбинирано впръскване на гориво и уникална система за компресия. Мощност - 272 к.с. и 380 Нм. А агрегати, дори хибридни, не се планират. Скоростната кутия е вариатор Jatco с преобразувател на въртящия момент и осем квази предавки. Моделът ще достигне пазарите по света през втората половина на 2021 г.