Марката работи с партньори, за да симулира сценарий на претоварване на мрежата
Audi мисли за бъдещето. Но в близко бъдеще, когато електрическите автомобили ще бъдат по-многобройни. Когато всеки ще трябва да дозареди електрическия си автомобил след работа и което ще натовари електрическата мрежа, до точката на скъсване и прекъсване на област или град... Със сигурност става въпрос за „сценарий на бедствие , но според някои експерти това може да се случи в области, където мрежата не е достатъчно калибрирана, за да отговори на това търсене.
За да избегне това, Audi работи с GISA и други партньори, за да симулира сценарий на претоварване на локалната електропреносната мрежа и да въведе ефективно решение. А Audi вече има решението със системата за зареждане Connect, която се предлага като опция за E-tron и plug-in хибридите (около 1270 евро). Със системата за зареждане Connect, мощността на зареждане на E-tron и E-tron Sportback може да бъде намалена според нуждите. По този начин автомобилът може да се адаптира към енергийните нужди на дома. Още по-добре, тази система може да бъде адаптирана към пакетната система извън час / пиков час или през уикенда, за да дозареди автомобила в най-подходящия момент, за да постигне големи икономии.
Но този интелигентен, индивидуален контрол на зареждането на електрическия автомобил е само началото. В бъдеще мощността на зареждане и времето за зареждане трябва да се контролират за всички автомобили, включени на улица или квартал, за да се изравнят енергийните нужди и по този начин да се избегнат пикове в потреблението и прекъсвания в мрежата.
За целта автомобилите ще комуникират с мрежовия (ите) оператор (и). По този начин автомобилът и неговият потребител биха могли да посочат, че се нуждаят от своето превозно средство от 20:00, докато съседът ще посочи, че ще се използва рано сутринта. По този начин системата ще регулира натоварването на всеки автомобил , ако е необходимо. И обратно, мрежовият оператор може да информира, че мрежата в момента е пълна до 80% и по този начин да попречи на потребителите да забавят потреблението си.
За да насърчат потребителите да играят играта, партньорите могат да предложат намаляване на цената на електричеството. Това, разбира се, може да доведе до ограничения за зареждане през нощта. Имайте предвид, че тази система вече е проектирана да използва автомобили с двупосочен капацитет за зареждане. Решение, което позволява по-специално използване напаркирани и неизползвани автомобили като батерии, за да бъде съхранена енергия от слънчева и вятърна енергия и да захранва електрическата мрежа, когато е необходимо. Имайте предвид обаче, че E-tron все още не предлага двупосочна система за зареждане, но от Audi казват, че работят по нея.
За да работи това, вече са установени техническите стандарти и комуникационните протоколи, необходими за това оптимизирано дозареждане. Новото правило на приложението DKE AR-E 2829-6 обяснява как работят обменът на информация, свързването към домашната мрежа и енергийната индустрия. Моделът на данни EEBUS служи като комуникационен протокол - той е разработен от инициативата EEBUS eV, в която участва и Audi - с цел да свърже действащите лица в бъдещата енергийна индустрия в Европа на основата на стандартизиран език.