Двигателната гама на модела се състои от два бензинови и един дизелов агрегат с пет различни версии
Jaguar обяви старта на производството на компактния седан XE. Сглобяването на автомобила ще се осъществява в завода в Солихъл, Великобритания.
Към днешна дата двигателната гама на модела XE се състои от два бензинови и един дизелов агрегат с пет различни версии. Ключови двигатели за новия автомобил са 4-цилиндрови от новата фамилия Ingenium. Двете модификации на турбодизела развиват съответно 163 и 180 конски сили, а двете версии на бензиновите турбо мотори имат 200 и 240 конски сили. Най-слабият дизелов мотор е и най-икономичен сред всички произвеждани досега модели на Jaguar. Разходът на гориво на магистрала е малко повече от 3 литра на 100 километра. До първите „сто” автомобилът ускорява за 8,2-8,4 секунди в зависимост от типа на предавателна кутия.
Въртящият момент се предава на задните колела посредством 8-степенна автоматична предавателна кутия, същата като при XF, само че с умален блок за управление, или чрез 6-степенна механична трансмисия (платформата предвижда възможност за двойно предаване, но такъв вариант на XE няма да бъде произвеждан).
Флагманската версия XE има допълнителна буква S. Тя е оборудвана с 3,0-литров компресорен V6 с мощност 340 конски сили. Най-луксозната модификация развива максимална скорост 250 километра в час, а до първите „сто” ускорява за 5,1 секунди.
Почти цялата каросерия на новия Jaguar (първият модел, базиран на модулната платформа IQ) е изработена от алуминий (75%). Детайлите са свързани с нитове и лепило.
Отличителна черта на новия мултимедиен комплекс е пълната синхронизация със смартфони, базирани на Android и IOS. На осеминчовия сензорен екран може да стартирате любимите си приложения, резервация на хотели и така нататък. С InControl може дистанционно да бъдат управлявани климатичната система, алармата и централното заключване.