На ежегодното великденско Jeep Safari, Jeep представи в Моаб, щата Юта, САЩ шест нови концептуални автомобила на Grand Cherokee и Wrangler.
Моаб, Юта се смята за Меката на истинските Offroad фенове. От 47 години насам ежегодно в дните преди Великден се провежда годишното великденско Jeep Safari, един вид Offroad фестивал, в който любителите на 4x4 разорават терена. В продължение на 11 години Jeep заедно с Mopar използват тази възможност като сцена за представяне на нови модели. През последните години специалистите са представили почти 40 концепции, а тази година ще добавят още шест нови.
Jeep Grand Cherokee Trailhawk
Към тях принадлежи и леко преработеният Jeep Grand Cherokee, който беше представен на автомобилното изложение в Детройт през януари и с V6 дизеловия си двигател предизвика фурор на пазара в САЩ. За представянето в Моаб, производителят още веднъж допълнително го е наточил с подобаващи Offroad компоненти.
Като концептуален модел Trailhawk Jeep Grand Cherokee е боядисан в кърваво-оранжево, обут с масивни 17-цолови гуми Mickey Thomson и с боядисани в черно джанти на Jeep Wrangler. Подкалниците са уголемени и по подходящ начин и снабдени с нови калници. За осигуряване на максимална пригодност към терена, под купето, както отпред така и отзад е поставена защитна престилка. Нови странични прагове, куки за теглене в предната и на задната част, както и нови престилки за подобрен ъгъл на проходимост допълват тунинг мерките.
Jeep Wrangler Mopar Recon с 6,4-литров двигател Hemi-V8
Като втори модел честта се падна на Jeep Wrangler и то в пет различни версии. Феновете на грубата мощност пристигат при Jeep Wrangler Mopar Recon, и за тяхна сметка Mopar може да им присади 6,4-литров двигател Hemi V8. Високо окачване, широки калници, предна броня със защита срещу преобръщане и 39-инчови гуми с дълбок протектор - всичко това подобрява неговите Offroad качества. Сивият цвят и тапицерията в камуфлажен стил му придават вид на военен автомобил.
Jeep Wrangler Stitch се стреми към постоянно намаляване на теглото, като се освобождава от всичко, което не се използва при движение. Премахнати са вратите и покрива, дори в задната част някои части са заменени с пластмасови. Включително със спортните седалки от новия SRT Viper и предния капак от въглеродни влакна, общото тегло на прототипа трябва да е под 1,4 тона.
От мини вариант до Offroad хубавец
Jeep Wrangler Slim незначително се приближава до серийния модел. Мини версията се задвижва от един 3.6-литров V6 двигател и има каросерия с твърд покрив и отделни части от Wrangler Rubicon. Комплектът Lift-Kit на Mopar осигурява на малкия всъдеход 5 см повече просвет до земята.
Jeep Wrangler Sand Trooper II също е вдигнат високо. Той се задвижва от 5,7-литров Hemi V8 с 375 к.с. и е оборудван с огромни 40-инчови гуми за най-екстремно приложение.
Jeep Wrangler е направил по-скоро един шикозен Flattop. По-късото с пет сантиметра предно стъкло, липсата на средна колона и елегантното боядисване в два тона (дори и на джантите) правят Flattop истински хубавец между концептуалните разработки на Wrangler. Благодарение на скъпо преработеното шаси с нови амортисьори, стабилизатори и блокажи на диференциалите, той трябва да бъде способен да владее и най-трудните ситуации.