Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Jeep Wrangler или Gladiator с 6,4 литра работен обем

13.07.2020 18:13

Jeep показа в социалните мрежи снимка на модел с Hemi V8

От снимката тийзър, публикувана наскоро в Twitter, не може да се разбере почти нищо. Но един важен детайл отваря апетит за повече. Много повече. 

Понякога едно мъничко действие е достатъчно, за да привлече възможно най-много внимание. Например при Jeep: Производителят на всъдеходи изпрати по своите канали една снимка до социалните мрежи. Никакъв текст, никакво пояснение, само снимка. При това доста тъмна и от нея не се разбира дори дали става дума за Wrangler или за Gladiator. Ясно се различават обаче два важни детайла: Първият е преден капак с голяма „качулка” за охлаждане. Вторият – нанесеният върху нея надпис с числото "392".

6,4-литров мотор от моделите SRT

Разбира се, американските автомобилни медии се нахвърлиха на подадената стръв – както пресметливо са предвидили в Jeep – и се надпреварват с различни интерпретации на тази сензация от социалните медии. При което централното заключение е ясно – с тази снимка Jeep обявява, че готви як модел на базата на Wrangler и/или Gladiator. И по-точно, модел с могъщ двигател. Защото "392" показва работния обем в кубически инчове, което преизчислено отговаря на 6,4 литра.

„Случайно” Fiat-Chrysler вече притежава V8 мотор с такъв обем в арсенала на своята двигателна гама. Марката Jeep използва този агрегат в Grand Cherokee SRT. Там – както и в Durango SRT на сестринската марка Dodge, която е разработила мотора – той има мощност 482 к.с. и отдава до 637 нютонметра въртящ момент. Филиалът на FCA за пикапи, наречен Ram Trucks, също ползва въпросния двигател, за да осигури могъща тяга на своя модел за тежки условия 2500. 

Досега максималната мощност е 289 к.с.

Каквито и да бъдат мощността и въртящият момент на двигателя във Wrangler или Gladiator, това би било гигантски ъпгрейд в сравнение с разполагаемите към днешна дата мотори. В момента асортиментът се ограничава до един двулитров четирицилиндров бензинов турбомотор с 274 к.с. и 400 Нм, един 3,6-литров Pentastar V6 с 289 к.с. и най-много 353 Нм, както и напоследък един трилитров V6 турбодизел с 264 к.с. и максимум от 599 Нм. 

Не е изключило Jeep да удостои Wrangler и/или неговия пикап дериват Gladiator с означението SRT. Такъв ход би бил премиера в дългата и славна традиция на модела. Но във времена, в които споменатият Dodge Durango се предлага дори с мотор Hellcat (6,2-литров компресорен двигател с над 700 к.с.), това би било само едно уместно разширяване на портфолиото. Възможността моторът Hellcat да се озове по официален път в ъгловатата предна част на Wrangler/Gladiator обаче е почти изключена. С това упражнение и занапред ще пробват силите си единствено петимни за повече мощност тунери. 

Заключение

Моментът, в който беше публикувана тази снимка тийзър, сигурно не е бил избран случайно. Все пак в скоро време Ford iще представи новия си Bronco. За хората от Jeep сигурно е било доста удобно да откраднат малко от вниманието, насочено към конкурента. Впрочем говорители на марката не желаят да коментират снимката. Няма и защо – медиите вършат тази работа вместо тях.

 

Текст: Томас Харлоф
Снимки: Jeep

Коментари
comments powered by Disqus