Когато продажбите започват да растат, полупроводниковата криза силно удря компанията
Jaguar Land Rover, след като беше силно засегнат от глобалната пандемия и свързаните с нея блокировки, сега е затрупан от глобалния недостиг на чипове.
Между май и юни тази година компанията смята, че е загубила около 30 000 продажби поради недостиг на чипове. Междувременно източник твърде, че са направени 110 000 поръчки, от които около 29 000 са за новия Defender.
Въпреки това продажбите на дребно през първото тримесечие на тази финансова година са се увеличили с 63% в сравнение със същия период на 2020 г., точката, в която блокирането наистина започна.
Северна Америка е най-големият пазар на компанията между април и юни (продажби 31 000), последван от Китай и Европа. Великобритания ее четвъртият пазар с 24 000 продажби.
Defender наистина отбелязва високо търсене, продавайки малко над 17 000 бройки през тримесечния период, не толкова далеч зад комбинираните 19 000 продажби на Discovery и Discovery Sport. И малко над 29 000 Jaguar са продадени, което е впечатляващо, като се има предвид, че краят на двигателите с вътрешно горене на Jaguar е планиран само селд четири години.
И говорейки за алтернативна мощност, последната финансова презентация на JLR разкрива, че 57% от продукцията през последното тримесечие са меки хибриди, 6,5% plug-in хибриди и само 2% чисто EV Останалото (34%) са конвенциални с двигатели с вътрешно горене.
Загубата за това тримесечие е 110 млн. паунда, въпреки че JLR признава, че е похарчила почти милиард в брой за същия период. Обаче 571 млн. паунда от тях са инвестирани в автомобили и капиталови инвестиции и изследвания и разработки. Вероятно можем да отбележим това до подготовката за Range Rover 5 и новия Range Rover Sport и изцяло новата платформа MLA. Това е цена, която ще се възстанови изключително добре.
Така че, когато Defender процъфтява и пазарът се възстановява добре, JLR би трябвало да излезе от тунела , но компанията казва, че второто тримесечие на тази финансова година ще бъде още по -трудно поради недостига на чипове.
Броят на автомобилите, произведени за продажба на едро, се е увеличил със 73% между април и юни, но недостигът на чипове е намалил очаквания скок с 27%. Накратко, производството на JLR е трябвало да се увеличи със 100% за същия период на 2021 г.
И компанията казва, че очаква недостигът на чипове да удари още по-силно през второто тримесечие на тази финансова година. Надяваше се, че може да ппроизведе130 000 автомобила между юли и септември, но общата сума може да бъде намалена с цели 50%.
Не помага и това, че JLR отбелязва, че ще види някои „основни проблеми със структурния капацитет“ през следващите 12-18 месеца, вероятно свързани с инсталирането на новата производствена линия на Range Rover в Солихъл, задача със значителна сложност.
Успешният Defender може да бъде спасителната благодат и JLR казва, че очаква червеното мастило да премине в черно през втората половина на тази година.
Новият Range Rover ще пристигне през първата половина на 2022 г. и JLR най-накрая трябва да се окаже в печеливша позиция за известно време, ако глобалната пандемия позволява.