Обновеният вариант на Kia Soul продължава да залага на философията на своя предшественик, съчетавайки екстравагантно външно излъчване с някои чисто практически предимства като добър обзор от мястото на водача и обширно пътническо пространство.
Макар вече да са изминали повече от пет години, откакто първите екземпляри от Kia Soul се появиха по европейските пътища, ексцентричната външност на наскоро подложения на внимателно премерени стилистични промени модел продължава да прави впечатление у неочаквано голям брой хора. Очевидно нестандартните форми и пропорции на автомобила, който и още при появата си през 2009 година шеговито беше оприличен от представители на редакцията ни на „малък танк”, са истински удар в десетката що се касае до способността му да привлича погледите и да предизвиква реакции на любопитство и одобрение от страна на голяма част от участниците в движението. Впечатляващият успех на модели от ранга на Nissan Juke например е явен признак за това, че такъв тип модели определено имат бъдеще, а съчетанието от компактни външни размери, нетрадиционен дизайн и висока позиция на седене все повече се възприема като атрактивен начин за израз на индивидуалност.
Формата не е за сметка на функцията
За разлика от някои конкурентни модели, при Kia Soul нетрадиционният дизайн не е в ущърб на практичността. Строго геометричните форми на каросерията оказват положително влияние както на видимостта от мястото на водача, така и на размерите на вътрешното пространство – специално пътниците на втория ред седалки могат да се радват на нетипичен за представител на тази категория простор. Качеството на материалите е значително подобрено в сравнение с досегашния модел, а върховото ниво на екипировка ТХ включва практически всичко, което може да очаквате от автомобил част автомобил в тази ценова категория – навигационна система, висококласна озвучителна уредба с марка Infinity, климатроник, панорамен стъклен покрив с електрически люк, парктроник с камера за задно виждане, кожени тапицерии, електрическа седалка за водача и дори някои неочаквани „екстри” като например вентилация на предните седалки и подгряване на задните места. Докато просторният и разточително оборудван пътнически салон безспорно печели точки в полза на модела, сравнително малкият багажник попада по-скоро в графата с недостатъците му – обемът му от 238 литра трудно може да се нарече изобилен.
По отношение на пътното си поведение Soul се представя като сигурен и лесен за овлядаване автомобил без особени спортни претенции. Чрез бутон на волана водачът може да избира между три режима на работа на кормилната уредба, но в реалността разликата между “Comfort”, “Normal” и “Sport” не е особено голяма.
Най-добрият избор за задвижването на Kia Soul категорично е 1,6-литровият дизелов мотор със 128 к.с. и 260 Нм, който съчетава умерен разход на гориво с уверена тяга. По избор на клиента агрегатът може да бъде куплиран с механична или с автоматична трансмисия – и в двата случая с шест степени. По-препоръчителният вариант обаче си остава серийната механична предавателна кутия, която осигурява повече пъргавина и по-нисък разход.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Дино Айзеле