Най-скъпите автомобилни компании в класацията на Interbrand са Toyota, Mercedes-Benz и BMW
Консултантската агенция Interbrand публикува годишна класация на „100-те най-скъпи марки в света“. Списъкът включва 15 автомобилни компании. От тях трите най-скъпи са съответно Toyota, Mercedes-Benz и BMW.
Toyota е на седмо място в общия рейтинг с прогнозна стойност 51,595 млрд. долара, което е с 8% по-малко от година по-рано. Mercedes-Benz е на следващата осма позиция с резултат от 49,268 млрд. долара, а BMW се намира на 11-о място с прогнозна стойност от 39,756 млрд. долара.
Останалите автомобилни компании се класираха, както следва:
Honda - 21,694 млрд. долара (20-о място, -11%)
Hyundai - 14,295 млрд. долара (36-о място, + 1%)
Tesla - 12,785 млрд. долара (40-о място, -)
Ford - 12,568 млрд. долара (42-ро място, -12%)
Audi - 12,428 млрд. долара (44-то място, -2%)
Volkswagen - 12,267 млрд. долара (45-о място, -5%)
Porsche - 11,301 млрд. долара (55-о място, -3%)
Nissan - 10,553 млрд. долара (59-о място, -8%)
Ferrari - 6,379 млрд. долара (79-о място, -1%)
Kia - 5,830 млрд. долара (86-о място, -9%)
Land Rover - 5,077 млрд. долара (93-ти -13%)
MINI - 4,965 млрд. долара (95-о място, -10%)
Всички автомобилни компании в класацията са загубили оценъчната си стойност. Единственото изключение е южнокорейската марка Hyundai, чиято цена е увеличена с 1% - до 14,295 млрд. долара Освен това американската фирма Tesla (12,785 млрд. долара), която не беше представена в списъка за 2019 г., се върна в рейтинга.
Лидерите в общото класиране са Apple (322,999 млрд. долара), Amazon (200,667 млрд. долара) и Microsoft (166,001 млрд. долара). Google, който се класира на второ място миналата година, отпадна от първите три и падна на четвърто място с резултат от 165,444 млрд. долара.